December 17, 2014

Berkongsi Rezeki

Assalamualaikum 

Hari nie saya nak share sedikit pengalaman tentang berkongsi rezeki...Baru benar perkara nie terjadi...Khamis lepas saya dan Mr Hubby pergi sarapan di area Taman Johor Jaya...Kitorang biasanya akan sarapan di luar sebelum masuk office bila saya tak sempat nak sediakan sarapan di rumah...Bila dah sarapan tu, nanti kat office boleh fokus nak buat kerja jer...

Tengah sarapan tu ada la kucing yang mengeeeooowww...Saya dan Mr Hubby tak ler peminat kucing sangat...Jadi tak ler duk melayan sangat kucing tu...Makin lama makin kuat kucing tu mengeeeeoooowww...Erm...Kami suami isteri berpendapat kucing nie lapar...Terus ler bagi kucing tu sedikit ayam dari hidangan soto saya...Berkongsi rezeki dengan kucing tu...Kucing tu makan...Dan bila dia nak lagi...Dia menggeeeooooowww lagi...Faham dah kitorang laki bini...Bagi lagi ayam kat kucing tu...



Then dalam masa yang sama...Saya amek sebiji telur puyuh dari pinggan Mr Hubby...Baru jer nak suapkan ke mulut, telur puyuh tu meluncur jatuh dari sudu saya...Bayangkan lah...Rezeki yang dah nak hampir masuk ke mulut jatuh...Time tu saya terus teringat sesuatu...Rezeki yang ada depan mata kita nie belum tentu lagi milik kita sepenuhnya...Kita mungkin berkongsi rezeki tu dengan orang lain ataupun dengan kucing...Rasa insaf sangat di situ...

Semalam sorang kat FB saya duk share info nie kat wall dia...Haaaaaa...Lagi ler timbul rasa insaf di situ...Agaknya telur  puyuh tu jatuh dari sudu sebab kitorang laki bini lambat nak bagi kucing tu makanan kan...

  


Semoga menjadi iktibar buat saya dan Mr Hubby di masa-masa akan datang...Insyaallah...


P/S : Dah nak dekat 40 hari saya mulakan misi Tabung Sedekah Subuh...Cukup 40 hari nak sedekahkan kepada yang berkenaan...

4 comments:

Maria Firdz said...

Moga dipermudahkan urusan...

Lynn Huraiza said...

MAria Firdz : terima kasih...

eLL said...

thanks atas perkongsian ilmu ni. insyaAllah akan cuba diamalkan. semoga awak juga dimurahkan rezeki dimasa2 akan datang.

Lynn Huraiza said...

eLL : terima kasih...

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...