December 5, 2014

Kepentingan Meminum Air

Assalamualaikum 

 Korang ada masalah minum air lebih tak?  Syukur alhamdulillah saya tak der alami masalah nak minum air lebih nie...Setiap hari mesti minum 3 liter...Hihihihi...

Kenapa mesti minum air lebih yer?

Apabila kita mengambil supplement, kita memang wajib kena minum air mengikut sukatan berat badan kita...Contohnya berat saya sekarang nie 75 kg...Ini sebab tengah preggy yer,,,Hihihihi...Maka jumlah air yang perlu saya ambil ada 3 liter air setiap hari dengan mengambil kira 25 kg bersamaan 1 liter air...

 
 
 
Ramai yang pertikaikan macam mana saya boleh minum 3 liter air setiap hari?  Sebab 3 liter tu bukannya sket...3 botol mineral besar tu kan...
 
Ini cara yang saya buat untuk memastikan saya minum 3 liter air setiap hari...Saya akan pastikan diri saya minum 1 gelas air selepas bangun tidur...1 gelas air lebih kurang 200ml...Then saya akan pratikkan minum air 1 gelas sebelum solat dan sesudah solat...Sehari 5 waktu kan...Jadi 5 x 2 x 200 ml...Haaaa...Kat situ dah berapa liter dah? Then time breakfast, lunch, dinner dah tentu ler ada minum air kan...Amek kira 3 x 200 ml...Then sebelum tidur saya akan minum air segelas...
 
Bangun tidur - 200 ml
Sebelum & sesudah solat - 2000 ml
Breakfast, lunch & dinner - 600 ml
Sebelum tidur - 200 ml
 
Total semua dah 3000 ml bersamaan 3 liter air...Haaaaa...Itu la cara saya...
 
Kenapa kita kena minum air lebih?
 
Supplement semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh, dan memperbaiki sel-sel yang rosak...Air memang amat diperlukan dalam proses ini, jika tidak anda akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis @ krisis penyembuhan...Pengambilan supplement adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat...Kekurangan air akan menyebabkan darah kita menjadi pekat...Untuk elakkan darah menjadi pekat, kita perlu minum banyak minum air...
 
Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air...Tahap kepekatan nutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren...Berapa banyak air dalam 7 biji oren tu? 
 
Oleh itu, apabila mengambil supplement Shaklee, takat pengambilan air mestilah ditambah, melebihi kadar biasa.  Jadi jangan sesekali lupa untuk minum 3 liter air setiap hari okey...
 
Semoga hidup kita lebih sihat dan bertenaga...Insyaallah...
 
Berminat untuk dapatkan supplement Shaklee...Hubungi  saya untuk khidmat konsultansi percuma berkaitan supplement Shaklee.. 
 
 
Lynn Huraiza 0137660226
Ezal Huraiza 0167125226
 
 
 

4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Baguslah calculation cara Lynn jadikan rutin minum air ni. Kakak nak cuba ikut cara Lynn ini sebab kakak bila buat kerja di ofis lalai utk minum. Bila teringat baru minum walau pun air tu atas meja depan mata..

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

saya ada mslh susah minum air ni..huhuhu..slalu berazam nk minum air byk2 tp tak berjaya..mungkin leh praktikkan mcm lynn nih.tak terasa byk bila minum ngan gelas kan..=)

Lynn Huraiza said...

Kakzakie : itu yang saya amalkan kak...jom praktikkan...insyaallah tak rasa berat sangat bila nak minum air kosong nie...

Lynn Huraiza said...

Lily : haaa...cuba yer...insyaallah okey...

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...