December 18, 2014

5 Rahsia Naikkan HB Ibu Mengandung

Assalamualaikum 

Syukur alhamdulillah...Semalam check up di Klinik Kesihatan Taman Universiti...Dalam hati dah berdetik...Macam mana la dengan keputusan hemoglobin hari nie yer...Dua minggu sudah memang hemoglobin cuma 10.7...Sungguh tak cantik...Jadi bila semalam nak gie check up memang berdebar sungguh...

Sebelum kul 2.00 petang saya dah terpacak kat Klinik Kesihatan Taman Universiti tu...Erm...Process pendaftaran memang lambat sket semalam...Duk menunggu lama juga...Sudahnya keputusan awal time pendaftaran macam nie...

Meh saya ringkaskan yer...

HB : 12.7 (Yg lepas 10.7)
Tekanan Darah : 110/60 (sama tak berubah dengan yang lepas)
Berat : 79 kg (naik 1 kg dalam masa 2 minggu)

Haaaaa...Rasa berbunga-bunga okey bila tengok HB dah makin cantik...Erm...Apa rahsia?  Meh saya share dengan semua apa yang saya makan sepanjang 2 minggu nie...

Rahsia #1

KERANG

Untuk memastikan HB saya naik, selama 2 minggu nie saya selalu duk berulang gerai nasi lemak kat area rumah saya...Paling kurang sekali seminggu saya akan pastikan saya makan Nasi Lemak Sambal Kerang...


 Rahsia #2

HATI AYAM 

Saya memang penggemar Hati Ayam...Setiap kali pergi pasar malam saya akan beli hati ayam...Dan bila HB saya tak elok tempoh hari, makin kerap saya makan hati ayam nie...


 Rahsia #3

KISMIS

Saya juga amalkan makan kismis...Tak kisah ler warna kuning atau warna hitam...Saya jadikan kismis sebagai kudapan saya waktu kat office...


 Rahsia #4

MADU LEBAH ASLI
  
Madu lebah asli nie pemberian bapa mertua saya...Memang saya amalkan sejak kebelakangan nie...Puncanya untuk ubati batuk saya...Dan dalam masa yang sama saya dapati dengan memakan madu lebah asli, HB saya makin cantik...


Rahsia #5

SUPPLEMENT SHAKLEE 

Selain daripada tu, saya tak pernah sesekali culas mengambil supplement Shaklee yang khas untuk ibu mengandung...


VITA LEA 
Multivitamin yang terbaik dengan zat besi...Ia membantu dalam pembentukkan sel sel darah merah...Jika ibu ibu mengambil vita-lea ini, tak perlu la mengambil OBIMIN lagi.

 VITA C 
Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat...Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C untuk meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh...

B COMPLEX 
Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan . Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

Saya memang x culas makan ketiga-tiga supplement nie...

Insyaallah bulan Januari nie saya akan melahirkan anak keempat saya...Dan hati saya tetap memilih Supplement Shaklee sebagai supplement time berpantang nanti...


Nak naikkan HB macam saya...Jom amalkan 5 rahsia yang saya cadangkan nie...Insyaallah dengan kesungguhan pasti HB anda semua akan naik nanti...

Nak Order Supplement Shaklee

Hubungi 

LYNN HURAIZA 0137660226



13 comments:

Kakzakie Purvit said...

Pada kakak nak senang ambil aje supplement Lynn. Mana-mana boleh bawa. Tapi macam madu pun senang juga berbanding nak masak buat menu:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

Bgus kak share mcm ni =)

Lynn Huraiza said...

Kakzakie : ada orang x mau makan supplement kak...ada yang x kisah...jadi kita up semua rahsia...hihihi...

Lynn Huraiza said...

nuyui : sharing is caring...selamat mencuba...

eMMe said...

OK Lynn... saya dah tau dah.. InshaAllah HB naik mencanak pas ni.. hehehe.. sbb ape, saya amik Iron Tablet juga stakat ni.. shakelee pun saya amik juga.. kismis tak, kurma yes!, kerang takleh makan hari2... hati ayam pun ari tu baru makan.. kite jaga2 juga HB ni.. hope naik la... dah kene bebel dgn nurse dah ni.. Lynn tak pasan lak tips ibu berpantang, heee~ nnt saya baca ekk.. heheee~

Unknown said...

Zura pon ade problem gak sama peknen.. masalah darah tinggi. peknen kali nih kakak ipar suh amik supplement Shaklee gak. dh cuba dah.. arap2 serasi lah dgn zura. amin2.

Lynn Huraiza said...

eMMe : moga dapat membantu yer...insyaallah lepas nie hb naik cantik...yakin boleh...hihihihi...

tips ibu berpantang nanti saya sharekan bila saya pun dah start pantang...hahahaha...

Lynn Huraiza said...

Nafira Usof : Insyaallah serasi tu nanti...rajin-rajin makan yer...jangan culas...

nuyui a.k.a miss YUI said...

Sggh mlm ya kak

Zura Tahir said...

sy pun hadapi masalah hb rendah...xpenah cantik sampai sy amalkan vita lea shaklee..br naik dh kena admit sbb pp type 3 plak...nyesal lambat ambk vita lea...

Niesa said...

nice sharing kak...

Cempakamelati said...

Semoga terus sihat dan selamat melahirkan anak nanti. Moga dapat bayi yang sihat dan comel.

AisNy said...

Terima kasih atas perkongsian ini... Teman dah follow blog nie...

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...