May 30, 2018

Ramadhan

Assalamualaikum 

Sekejap jer masa berlalu kan...Hari ni dah 14 Ramadhan...Macam tak percaya dah setengah bulan kita berpuasa...Permulaan Ramadhan tahun ini kami diuji...Sekeluarga jatuh sakit sehingga semuanya betul betul sembuh pada 10 Ramadhan...

Pada mulanya Qaleesya yang demam pada 2 Ramadhan...Kemudian disusuli dengan saya dan Amani pada 4 Ramadhan...Suami menyusul pada 5 Ramadhan dan Qistina serta Zahra pula demam pada 6 Ramadhan...Masing masing demam on off sepanjang 10 hari permulaan Ramadhan...Saya dan Amani yang paling lama sehingga terpaksa dapatkan ubat dan antibiotik dari klinik lain...

Bila dah lama tak sihat, saya rasa insaf sangat...Nak puasa tak boleh, nak solat tak terdaya...Melepek jer sepanjang tak sihat tu...Berat saya susut 2 kg tau...Huhuhuhu...Menakutkan walaupun saya memang target nak kuruskan badan...Tapi bila turun mendadak macam tu jadi risau pula...Takut plak melarat larat nanti...

Syukur alhamdulillah, seisi keluarga dah beransur pulih...Selera makan pun dah ada...Jangan naik balik berat time bulan puasa ni dah la yer...Hahahahah...

Di kesempatan yang ada ni saya ingin mengucapkan Selamat Berpuasa dan Menjalani Ibadah di Bulan Ramadhan...Semoga dengan peluang yang ada kita dapat melipat gandakan usaha kita di bulan mulia ini...Insyaallah...Amin...


Khabar Berita Yang Jauh

 Assalamualaikum semua... Lama sungguh tak bersiaran di channel yang satu ni... Dah berabuk sungguh... Allahuakbar... Apa khabar semuanya? M...