March 18, 2014

Lawatan Projek Keropok Lekor, Sg Danga

Assalamualaikum dan Salam Ceria

Lawatan nie sebenarnya lawatan dari PPK Kunak, Sabah...Saya turut serta sebab kebetulan Projek Keropok Lekor nie dimiliki oleh Usahawan PPK Johor Bahru Selatan...Jadi pagi Sabtu yang lepas Mr. Hubby duk offer saya...Kalau-kalau saya berminat nak joint sama ke projek usahawan nie...Saya nie memang pantang dioffer pergi ke projek-projek macam nie...Memang arr kesukaan saya untuk explore perkara-perkara macam nie...Hihihihihi...

Jadi seawal jam 8.45 pagi dah kuar rumah Sabtu lepas...Duk angkut Powerpuff Girls sekali gus sebab lepas tu saya memang nak pergi sambung bantu Mr. Hubby cari kelengkapan sekolah untuk anak yatim...Boleh juga beli kelengkapan sekolah Nur Qistina Farzana...Kami sampai jer di Sg Danga tengok keadaan lengang...Nampak juga bas kat parking luar tapi tak nampak orang...Rupanya peserta lawatan dah pun berada di dalam kilang...

 Mr. Hubby bergambar dengan anggota lawatan PPK Kunak...

 Proses penyediaan Keropok Lekor ni diadakan setiap hari...Pasaran memang sanggat menggalakkan dan Boss saya merupakan penggemar setia Keropok Lekor nie...Dulu saya pun sering tertanya kenapa Boss saya suka sangat Keropok Lekor nie...Bila dah cuba makan perghhhhhh...Memang ler sedap...Lembut jer isi nya...Lagi best bila makan time panas-panas...

 Mr. Hubby bersama Pengurus Besar PPK Kunak, Encik Suagi bin Lasari...

 Keropok lekor yang dah siap dicetak...Lepas ni akan direbus pula...

Yang free hair tu Usahawan PPK Kunak...Ranggi ko...

 Macam spot somebody la dalam rombongan lawatan nie...Muka macam familiar...

 Ucapan dari Ahli Jemaah Pengarah PPK Kunak, Tuan Haji RAhim bin Wahab...


Ucapan balas dari Timbalan Pengurus Besar PPK Johor Bahru Selatan, Encik Noriman bin Sewito...

Penyampaian cenderahati kenangan dari Pengurus Besar PPK Kunak kepada pihak pengurusan PPK Johor Bahru Selatan.

 Merakam kenangan bersama peserta lawatan...

 Fine...Mukanya macam pernah ku lihat...Rupa-rupanya Kak Elly nie adik kepada Kak Erny Zunika...Kakak yang pernah saya kenal sewaktu induksi di IPP Sungai Petani pada tahun 2005...Orang-orang Sabah memang ayu dan cantik...Dan jangan tak sangka anak sulung Kak Elly nie dah berusia 12 tahun...Awet muda okey...Comfirm banyak makan kolagen nie...Kat sana kan memang banyak jual kolagen nie...

Nur Qaleesya Arissa pun nak joint posing sama...Hihihihihi...

Rasa seronok bila tengok diorang ni datang tempat kita buat lawatan...Teringin benor nak joint lawatan-lawatan macam nie...Last time saya dapat joint rombongan lawatan pada tahun 2008 / 2009...Saya pun tak ingat...Pergi melawat Negeri Terengganu...Melawat projek IKS di Setiu, singgah melawat projek udang di PPK Rompin...Memang best...

Tapi sekarang nie aim saya nak pergi lawat dulu Kilang Pemprosesan Buah-Buahan PPNJ...Dah bertahun wujud tapi sampai la nie belum singgah-singgah lagi ke kilang nie...Agaknya kena gie sendiri baru boleh sampai...Hihihihi...


7 comments:

shahrilhakime said...

errrmmmmm.... bleh buat bisnes ni.... tak sangka pulak kat Johor pun ada buat kopok leko yeeee

deaf-angel said...

I think ni yang patut ditonjolkan, makanan orang melayu dibuat ngan bersih, kat tempat teratur, semua Nampak hygienic gitu.

Takdelah taruk2 kat lantai gitu, last2 makan sakit perut.

Lynn Huraiza said...

D.Shahril Hakime : keropok lekor usahawan nie memang sedap...saya memang recommend habis...

Lynn Huraiza said...

deaf-angel : setuju sangat...insyaallah nanti saya akan review projek usahawan yang lain...

Jiha said...

kat area mana ni lynn?ada landmark tak?diorg jual tak skit2..?kira jual utk org perseorangan laa..hehe..sebb tgk mcm sedap jer..kot balik jB leh gak menjengah sini..heheh

Lynn Huraiza said...

Jiha : kat area Sg Danga...memang ada jual sikit-sikit...bila nak balik ctc lynn...nanti kita jumpa...

Mimie said...

Beatnye..ape lg kak buat la bisnes kopok lekor

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...