March 26, 2014

Kenapa Wanita Perlu Makan Supplement?

Entry lagi...Hihihihi...Jangan marah yer...Mood nak update entry muncul hari nie...Hahahahahaha...Sambung gelak lagi...

Sejak berusia 30an nie dan nak cecah 33 tahun September nie...Kehidupan makin mencabar...Nak uruskan rumah tangga...Nak uruskan kerja-kerja harian...Hihihihih...Saya memang kena bersedia fizikal dan mental...Bila dah makin berusia badan pun x ler secergas macam zaman remaja dulu...Balik kerja memang tak dan nak rehat...Terus jer tukar baju dan bersilat kat dapur...

Bukan ler silat dalam erti kata yang sebenar yer...Hihihihihi...Bersilat dengan periuk belanga, pinggan mangkuk, lauk pauk...Semuanya disebabkan untuk menyediakan juadah untuk makan malam...Saya memang berusaha untuk memasak setiap hari...Tapi ada masanya saya tewas juga bila anak masuk jer kereta terus mengadu lapar...Jadi nak tak nak kena ler terus bawa gie makan...

Tak dinafikan sebelum nie saya memang cepat letih...Asal balik jer kerja, lepas makan kalau boleh nak terus lepak...Tak daya nak buat kerja kerja rumah...Tapi sejak mengamalkan supplement SHAKLEE badan lebih cargasssss dan aktiffff...Hihihihihih...


Saya amalkan makan 3 supplement nie...Setiap hari tanpa miss...Bila dah habis jer cepat-cepat gie top up kat SHAKLEE...Rasa badan nie lebih bertenaga dan sihat...Syukur alhamdulillah...Period pun dah kembali teratur setelah saya amalkan GLA Complex secara konsisten...Kalau tak dulu memang kelam kabut akibat daripada pengambilan pil perancang...Period tak tentu masa jadi saya dah stop makan pil perancang...Saya just amek GLA jer...Dan saya tengok bila saya makan GLA nie mood nampak stabil jer bila period...Tak ler meroyan tak tentu pasal...Bagus betul GLA nie...

Untuk seorang yang bukan peminum susu, Ostematrix memang sangat-sangat penting untuk diri saya...4 biji Ostematrix membekalkan susu yang secukupnya untuk saya setiap hari...Hihihihih...Entah kenapa tekak nie x boleh nak terima susu yang warna putih tu...Tapi kalau warna warni boleh jer minum...Mengada-ngada kan...Jadi bila ada Ostematrix saya pastikan saya makan setiap hari 4 biji sebelum tidur...Selain membekalkan kalsium yang mencukupi untuk badan saya...Ostematrix juga membantu saya untuk membuang setiap hari...No more sembelit...Syukur...Bila kalsium dalam badan mencukup maka saya boleh ler bekerja dengan lebih kuat lagi bila di rumah...

Yang Omega Guard plak saya amek untuk kasi bakar dan pecahkan lemak-lemak yang ada dalam badan nie...Hahahahaha...Jangan tanya lemak ada berapa banyak yer...Dah beranak 3 la baru ada kesedaran nak buang kolestrol yang ada dalam badan...Sabar jer la...Tapi nasib baik ler timbul juga kesedaran...Kalau tak datang kesedaran tu makin banyak ler lemak dan kolestrol yang bermaharajalela...Hihihihihi...

 Haaaaa...Itu yang saya amalkan...Anda di luar sana...Ada makan supplement tak? Tak kisah la brand apa sekali pun...Mahal atau murah ker...Make sure korang amek juga supplement yer...Untuk memastikan badan kita sihat dan aktif...

No comments:

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...