January 30, 2014

1st Birthday Nur Qhasrina Zahra

Assalamualaikum dan Salam Ceria

Syukur alhamdulillah anak bongsu kami dah berusia 1 tahun pada 12 Januari yang lepas...Saya dan Mr. Hubby dah rancang nak celebrate birthday Qhasrina pada 25 Januari 2014...Saya yang plan everything dan dapatkan green light dari Mr. Hubby...Hihihihih...Saya bab planning dan organize event2 nie memang suka bangat...Jadi tak ler fenin bila nak buat majlis kan...

Kebetulan nak buat birthday Qhasrina...Saya panggil sekali Pak Tih saya untuk bacakan Doa Selamat...Pak Tih kebetulan ada kenduri kat Kota Tinggi tapi akhirnya dapat juga sampai ke rumah saya lebih kurang jam 3.15 petang...

Hari tu saya masak makanan yang saya yakin boleh masak sendiri...Saya memang tak minta sesiapa tolong cuma kuih2 dan kek birthday jer yang saya order...Saya masih belum terror nak buat kuih nie...Padahal dulu waktu2 sekolah selalu jer tolong Ibu buat kuih...Apa daaaaaaa...Cepat benor lupa ilmu buat kuih nie...Saya yakin sangat saya boleh masak sorang-sorang sebab niat saya nak sedekah dan buat orang happy serta seronok bila datang rumah saya...

Syukur alhamdulillah menu MEE BANDUNG MUAR, MEEHOON SOTO, NUGGET AYAM, FRUIT COCKTAIL dan CANDY BUFFET dapat saya siapkan sebelum tetamu datang...Dalam minda saya dah set sebelum jam 2.00 petang saya dah siap masak dan saya nak bila tetamu datang saya dapat sambut diorang...Macam sebelum2 nie saya mesti kelam kabut tapi kali nie punya majlis semuanya berjalan lancar...Rasa seronok sangat...

Tetamu start makan jam 3.00 petang...Dan tetamu pertama kami jiran depan rumah...Abang Adam sekeluarga...Pagi tu waktu sibuk2 kemas...Abang Adam dah datang dulu...Siap sarapan kat rumah saya...Jadi hari tu 2 kali la Abang Adam datang makan kat rumah saya...Hihihihihi...

Meh layan gambar...

Pak Tih bagi ucapan aluan...

 My lovely cousin Farah & Kak Naza pakai baju hijau hari tu...Preggy mommy tak lama lagi bersalin...Tak sabar nak jumpa baby baru...Hihihihi...

 Birthday girl pun nak baca doa juga...

Dalam tadah tangan nak disuruhnya mama makan tangan dia...Hihihihih...





 Saya tempah rainbow cake untuk birthday cake Qhasrina...Sedap...

 Mama nak juga Qhasrina potong cake...Hihihihihih...

Yeaaaahhh...Saya dah setahun dah...

Semoga Nur Qhasrina Zahra menjadi anak yang solehah...Dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki...Berjaya dunia dan akhirat...Insyaallah ada rezeki lebih saya dan Mr. Hubby buat makan-makan lagi yer...

No comments:

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...