April 22, 2015

Kisah Penyusuan Anak Syurgaku - Nur Qhasrina Zahra

Assalamualaikum 

Meh kita sambung kisah penyusuan yuk...Supaya saya tak terlupa nanti...Hihihihi...Anak dah 4 orang nie memang selalu benar terlupa...Jadi cepat cepat kena updatekan tentang kisah penyusuan nie...

Nur Qhasrina Zahra lahir pada 12 Januari 2013 di Pakar Perbidanan Khor dan Loh...Disebabkan pengalaman ngeri bersalin di hospital kerajaan maka saya dan Mr Hubby amek keputusan untuk melahirkan anak ketiga kami di swasta...Spend duit RM1700 untuk bayaran perkhidmatan untuk bersalin di sana...Tak per la...Asalkan saya dan Mr Hubby puas hati...


Bila bersalin kat swasta nie memang kita diberi pilihan sama ada nak susukan anak terus atau nak swasta bagi susu formula...Syukur alhamdulillah, saya memilih untuk menyusukan terus Nur Qhasrina Zahra dan susu badan memang cepat jer terhasil bila terus bagi...


Saya memang nekad nak susukan Zahra seperti kakaknya Qaleesya...Kalau boleh nak sampaikan ke usianya 2 tahun...Saya amek cuti bersalin 3 bulan dan buat stok EBM untuk bekalan Zahra bila saya naik kerja nanti...

Bila dah naik kerja, rutin saya mengepam memang saya tak pernah skip...Kali nie memang disiplin betul la...Susu pun banyak...Syukur alhamdulillah...Dan time penyusuan Zahra saya dah start amek full Set Penyusuan Shaklee...Kesan memang superb sekali...Bukan jer untuk penyusuan tapi untuk menguruskan badan juga...


Set Penyusuan Shaklee nie la juga saya gunakan untuk berpantang...Tak der nak guna jamu bagai dah...Dan jangan tak percaya seawal 1 minggu badan dah tegap dah...Syukur alhamdulillah...

 Nur Qhasrina Zahra memang lain pesennya...Hihihih...Anak shaklee...Kulit cerah, bersih dan rambut perang semulajadi...Haaaa, kena jaga super duper extra nie...

Penyusuan Nur Qhasrina Zahra berhenti ketika saya disahkan mengandungkan Nur Qaseh Amani di usianya 1 tahun 3 bulan...Ada yang mengatakan bila mengandung still boleh menyusukan anak...Tapi untuk diri saya susu memang dah tak ada...Kosong jer breast...Jadi dari dia hisap kosong gitu, saya terus pisahkan...Seperti kakak-kakaknya pilihan susu saya dah tentu la Progress Gold - Step 3...

Bila dia dah masuk setahun setengah saya ubah susu kepada Dugro...Konon nak jimat sket sebab susu dia sama dengan kakaknya Qaleesya...Tapi tengok berat tak berapa nak cantik naiknya...Jadi saya terus decide untuk ubah semula kepada Progress Gold - Step 3...



 Sekarang nie Zahra dah 2 tahun 3 bulan...Badan pun dah makin berisi sebab dah kuat makan...Favorite dia makan mee macam kakak sia Qaleesya dan Kit Kat macam papa dia...

4 comments:

Falsya said...

comeynyeeeeeeeeee...nak baby lagikkk..rindu nak bau baby...

Lynn Huraiza said...

Falsya : hahahaha...mengandung lagik la...

mayangbakingmadness said...

allah comellnya baby....

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...