March 10, 2015

Set Berpantang Terbaik Yang Pernah Saya Jumpa

Assalamualaikum

Berpantang kali nie memang best...Hahaha...Pelik kan...Pelik kan...Ada ke orang yang suka berpantang nie? Hihihihi...

Syukur alhamdulillah, bersalin kali nie jahitan cuma 1 jer walaupun Nur Qaseh Amani lahir seberat 3.0 kg...Untuk pengetahuan semua, Nur Qaseh Amani yang paling berat dilahirkan yer...Dan petang Nur Qaseh Amani dilahirkan saya dah dibenarkan keluar wad...Saya teruskan berpantang dengan sesi mengurut pada hari kedua - hari keempat...

Macam tak percaya seawal 4 hari saya dah berjalan balik ke kampung Mr Hubby di Negeri Sembilan...Kebetulan adik ipar saya nak kawen hujung minggu tu...Dah tentu la kami sekeluarga kena balik juga kan...Bayangkanlah...Bukan la nak berlagak kuat dan gagah sangat tapi itu la kenyataannya...

ALLAH SWT izinkan saya dan Nur Qaseh Amani untuk travel ke Negeri Sembilan...Ada saudara mara dan kawan kawan yang tanya apa yang menyebabkan saya boleh tegap dengan cepat...Jamu apa yang saya makan?

Sejujurnya, saya tak pernah amalkan memakan jamu sejak dari berpantang anak pertama hinggalah berpantang anak keempat nie...Yang saya tahu setiap kali nak bersalin, saya cuma beli param dan pilis jer...Itupun untuk digunakan untuk urut satu badan dan tepek kat dahi...

Walaupun tak makan jamu, saya amalkan makan supplement Shaklee...Orang cakap saya berpantang moden...Erm, tak la moden sangat...Saya tetap bertungku, berbengkung, jaga pemakanan...Dan sebagai tambahan untuk badan saya lebih sihat dan tegap selepas bersalin saya amek complete set untuk mama berpantang...Saya makan B Complex, Zinc, Vitalea, Vita C...

Jadual pemakanan supplement memang saya tak pernah miss...Memang patuh sungguh sungguh...Dan hasilnya sangat sangat best...Badan saya rasa lebih sihat dan bertenaga...Walaupun dah habis berpantang, sehingga kini saya masih lagi proceed dengan supplement Shaklee ni...Supplement yang ada ni boleh dimakan walaupun dah habis berpantang tau...Jadi memang sangat sangat menjimatkan...

Dan satu lagi sebelum terlupa...Nur Qaseh Amani memang ada jaundice waktu mula mula lahir...Saya tawakal jer dengan teruskan makan supplement Shaklee...Syukur alhamdulillah, jaundice tak teruk dan tak kena tahan wad pun...Memang rasa bersyukur sangat sangat...

Korang korang yang masih terfikir fikir nak makan set berpantang yang mana satu, boleh la masukkan Set Berpantang Shaklee dalam list korang...Percayalah, hasilnya sangat superb...

3 comments:

Falsya said...

Akakkk..rindunye..hehehe..tp mmg betul lal kak..falsya dulu pun pantang makan shaklee..even lambat jugak la consumed tp boleh nmpk beza..;)

mayangbakingmadness said...

akak pun anak ke 4 baru le stat makan set pantang shaklee mmg ada bezanya bdn lebih bertenaga kan. lagi pun akak terpaksa berdikari sendiri sbb bersalin kali ni mmg kena jaga sendiri sbb mak akak dah meninggal... kekdg sedih masak sendiri dan makan sendiri... selalu mak ada temankan, lauk pauk mmg sepesel dia wat kan utk kita ... syahdu sgt...

eima said...

SHAKLEE MMG TERBAIK ....

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...