May 11, 2014

Pengorbanan Ibu & Emak

Assalamualaikum

Hari nie 11 Mei...Semua dah maklumkan yang hari nie merupakan hari yang istimewa buat para ibu, emak, mommy dan mama di luar sana...Buat diri saya...Everyday tetap la hari ibu...Hihihihihi...Seriously, saya dan Mr. Hubby memang rapat dengan Ibu dan Emak masing-masing...

Pengorbanan Ibu dan Emak ni memang tidak ternilai...Jangan la korang ingat bila korang ada duit banyak boleh bentangkan kat Ibu dan Emak korang masing-masing...Tak kan sama duit yang banyak tu dengan kasih sayang yang diorang curahkan pada kita semua nie...

Antara pengorbanan ibu yang saya sendiri nampak bila ibu mengandungkan adik bongsu saya...Time tu memang bertarung nyawa sungguh...Sepanjang awal kehamilan tu ibu saya mengalami asthma yang sangat teruk...Time tu juga ayah saya ada kem askar di Taiping...Jadi saya yang paling tua...Dan waktu tu saya masih lagi bersekolah...Ya ALLAH...Rasa sedih sangat bila tengok ibu saya dalam keadaan sakit macam tu...

Sampai sekarang saya masih terkenang-kenang keadaan ibu saya...Ibu saya memang ada asthma dan kebelakangan nie asthma dia dah teruk macam dulu...Syukur alhamdulillah...Dan yang paling saya seronok sejak amalkan SHAKLEE kesihatan ibu saya bertambah baik...Syukur Ya ALLAH...

 Ini la ibu saya...Berusia 59 tahun pada tahun 2014 nie...

 Emak yang saya kenali dari mata Mr. Hubby memang seorang emak yang penyayang...Biarpun emak hanya duduk di kampung tapi emak tetap da best...Saya bersyukur sangat sebab dapat emak mertua yang baik dan memahami diri saya sebagai seorang menantu...Emak tak pernah meminta-minta dan sungguh memahami keadaan kami yang duk berjauhan dengan keluarga...

Setiap kali ada masalah saya dan Mr. Hubby memang tak kan bebankan Emak mahupun Ibu...Seboleh-bolehnya kitorang cuba untuk selesaikan sendiri masalah yang ada...Bagi diri kami tak perlu lagi nak tambahkan beban mereka di kala usia mereka dah lanjut nie...Sebagai anak-anak dah tiba masa untuk kita pula membahagiakan hati mereka...


Mengikut kata Mr. Hubby Emak memang kuat membebel time dia kecik kecik dulu...Hihihihih...Sama juga dengan Ibu...Dan kini dah beralih plak pada saya...Kuikuikui...Dah lumrah jadi Emak, Ibu, Mommy dan Mama kan...Mesti nak bebel...Luahan perasaan juga tu...

Anyway to my lovely Ibu dan Emak...Happy Mothers Day...Nanti hadiah datang menyusul yer...Muahhhhssss....

No comments:

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...