May 6, 2014

I Love Weddings

Assalamualaikum

Okey saya mengaku...Saya memang suka gie weddings...Ada orang tak suka tapi saya nak maklumkan kat sini yang saya memang suka sungguh bila dapat gie weddings...

Bila gie weddings
  1. Boeh jumpa saudara mara
  2. Boleh borak sakan dengan saudara mara
  3. Boeh melaram dengan baju baju cantekkk
  4. Boleh posing
  5. Boleh makan
  6. Boeh makan 
  7. Dan boleh makan 
Hahahahahahaha...Tang makan tu muncul 3 kali okey...Dah gie wedding memang rugi ler kalau diet...Nak diet time kat office yer...Time wedding, time berjimba dengan keluarga sila tolak ke tepi diet...Tapi apa ada hal...Nak makan boleh...Kita balas la dengan Omega dan Lecithin...Hihihihihi...

Sempena cuti hari buruh baru nie kitorang gie wedding sepupu ibu saya di Felda Air Tawar 1...Kul 10.00 pagi dah gerak ke Felda Air Tawar...Kitorang ikut Highway Senai Desaru...Lebih kurang kul 11.45 pagi dah sampai kat rumah pengantin...Memang cepat bila lalu highway tu...Kalau dulu nak pergi sana rasa macam jauh sangat...Nie Kerajaan dah buatkan highway jadi kita ikut highway la yer...

Sampai sampai jer kat sana, saya dah spot one person...Lama betul tak jumpa mamat nie...Saya tak terfikir lak leh jumpa dia kat wedding tu...Last jumpa tahun 2013 time wedding adik saya di Rawang...Member dah macam YB okey...Padahal bukan ler YB tapi RETISSSS...Nanti kita update pasal RETISSSS tu yer...

Bila kenduri kat rumah Uncle Jepp nie memang tak sah kalau tak makan Sambal Goreng dia...Sambal Goreng yang diorang buat memang best...Tapi malangnya saya tak sempat nak amek gambar Samabl Goreng tu...Dan saya tak teringat nak tapau juga...Padahal itu ler yang saya nak minta bila gie kenduri kat rumah Uncle Jepp nie...


Adik, Ibu dan Sepupu saya...Antara yang terawal makan...

 Mr. Hubby pun terus makan bila dah sampai kat rumah Uncle Jepp nie...

 Yang ini makcik saya...Saya panggil dia Mak...Adik kepada ibu saya...

Bila family saya joint, maka kerja saya ringan sket...Adik saya yang juga makcik kepada Powerpuff Girls boleh bantu uruskan diorang...Jadi saya boleh ler makan, makan dan makan hingga puas kat wedding...Hihihihi...

Adik saya memang ikhlas...Tengok tu...Dia senyum jer bila saya suruh suap Nur Qhasrina Zahra dan Nur Qaleesya Arissa...

Nur Qaleesya Arissa tak gemar makan nasi...Lebih prefer mee, meehoon dan kway tiaw...Jadi tak makan banyak pun time kenduri tu...

Cousin saya bersama Nur Qistina Farzana dan anak-anaknya...2 boys nie dah macam anak saya juga especially Danish...Same age with Qistina...Dan diorang memang membesar bersama...

Time kitorang makan tu...Time tu juga RETISSS tu perform...Saper yer RETISSS tu? Hihihihih...Okey RETISSS yang saya maksudkan tu DIOR aka SHAHRIL (nama sebenar)...DIOR nie pangkat pakcik dengan saya...Tapi saya tak panggil dia Uncle pun sebab dia lagi muda dari saya...Sejak dah guna nama DIOR nie rasa rindu plak nak panggil dia SHAHRIL...Hari tu DIOR nyanyi lagu Bara Bara Bere Bere, Gangnam Style dan satu lagu melayu dangdut...


Haaaa...Inilah DIOR...DIOR nie memang dari kecik dah nampak bakat dia...Pernah jadi dancer Sarah Raisudin...Dan akhirnya menapak jadi artis...

 Atuk saya yang pakai baju warna hitam...Yang pakai baju warna merah tu Atuk Uda...Kakak kepada Atuk saya...Ibu tu tengah batuk agaknya...

Bile wedding gini memang comfirm melepak lama sket...Kitorang akan tunggu pengantin bersanding baru ler balik...

Mama bergambar dengan Nur Qistina Farzana...

Tengok tu...Buat muka...Hadooooiii...

Yang nie buat muka serius...Konon ler tu...Anak owh anak...

Puas tunggu punya tunggu...Kul 2.30 petang pengantin tak bersanding lagi...Kitorang dah plan nak ke Tanjung Balau petang tu...Jadi nak tak nak kena la gerak juga...Kata sorang auntie saya, pengantin bersanding kul 3.00 petang...

Gambar nie amek kat FB auntie saya...Mujur dapat juga tepek gambar pengantin kat sini...

Sebelum balik kitorang amek gambar ramai-ramai...Kenangan di hari tua...Hihihihih...

 

Bergambar kenangan dengan DIOR aka SHAHRIL...Semoga success yer...

Tengok tu...Nur Qistina Farzana suka buat muka gitu tau...Hihihihihi...Comey...

Habis dah cerita...Nantikan entry yang seterusnya yer...

4 comments:

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

heee..saya pon paling suka gi wedding sedara mara ni sbb time mcm nilah dpt jumpe ramai2 kan..^_^

Lynn Huraiza said...

lily : hihihihi...betul sangat sangat...

Ayu said...

boleh melaram n posing bets tu..hehehe...time ni la mak2 rasa mcm cantik je kan?hehehe

Mimie said...

Hehehe...bile de majlis kawen memg suke jugak sbb leh melaram

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...