May 27, 2014

Berpuasa di Bulan Rejab

Syukur alhamdulillah 

Hari nie saya berkesempatan untuk mencuri masa update blog yang satu nie...Hihihihihi...Masa tu ada sebenarnya kan...Tapi antara kita pandai atau tak menguruskan masa...Saya perhatikan sejak akhir-akhir nie workload saya makin bertambah...Syukur sangat-sangat...Tak ler saya boring di pejabat...Masa dapat diisi dengan sempurna...

Bulan Rejab dah nak melabuhkan tirainya...Sedar tak sedar Bulan Syaaban akan bermula pada 30 Mei nie...Syukur Ya ALLAH...Kerana pada tahun ini saya berpeluang untuk berpuasa di bulan Rejab nie...Setiap tahun saya memang tak pernah miss berpuasa di bulan Rejab...Kalau boleh nak cuba dapatkan 10 hari berpuasa di bulan Rejab...Tapi apakan daya sehingga ke hari nie cuma baru berpeluang berpuasa selama 7 hari...

Rasa seronok sangat bila dapat berpuasa di bulan Rejab nie...Selain menyiapkan diri untuk bertemu Ramadhan, berpuasa di bulan Rejab nie juga memberi kelebihan dan keuntungan untuk diri saya...Hihihihihi...Of course ler duit poket x banyak kuar bila berpuasa nie...Badan pun makin menyusut bila berpuasa...Dan rasa lebih sihat dan ringan...

Insyaallah di bulan Syaaban pun saya nak juga berpuasa...Aim 10 hari juga sebab next month banyak event yang perlu saya hadiri...Mudah-mudahan ALLAH SWT permudahkan niat dan usaha saya yer...

Owh lupa plak nak bagi tahu...Saya minum Mighty 3 Gems Set Shaklee setiap pagi time sahur...Memang mengenyangkan dan rasa bertenaga sepanjang hari ketika berpuasa...


3 comments:

nad said...

start mggu ni dh byk kenduri kot kan..almaklum, cuti skolah dah bermula :)

nad said...

start mggu ni dh byk kenduri kot kan..almaklum, cuti skolah dah bermula :)

Lynn Huraiza said...

Nad : memang betul tu...sebab tu aim 10 hari jer utk syaaban...

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...