December 18, 2013

Saya Memang Bukan Penggemar Susu

Assalamualaikum...

Haaaa...Dari tajuk kat atas pun korang mesti dah tahu apa yang saya nak bebelkan kat sini...Hihihihihi...Serius cakap...Saya memang tak suka minum susu...Baik susu segar ataupun susu tepung yang dibancuh...

Tapi waktu preggy saya usahakan juga tekak saya nie agar dapat menerima susu...Itupun saya minum susu strawberry...Tak aci kan...Nurse dan doctor puas nasihatkan suruh minum susu tepung tapi saya degil...Tetap tak mau minum susu...Hihihihihih...Kesian baby yang kat dalam perut sebab tak cukup kalsium...


Yang boleh saya minum cuma yang berwarna jer yer...Yang warna putih tu memang ler x leh masuk...Hahahahaha...Saya mula sedar saya kekurangan kalsium apabila gigi saya sakit...Bila gigi sakit gusi pun start sakit la...Bengkak dan waktu tu memang nak makan payah giler...Dan waktu preggy saya selalu kena Simpul Biawak...Haaaa...Tahu x apa tu Simpul Biawak? Kaki cramp...Owhhh...Waktu kaki cramp di kala mengandung memang sangat-sangat menyakitkan...

Saya memang kena buat sesuatu...Saya start google dan tanya pada kawan-kawan...Ramai yang suggestkan saya untuk amek pil kalsium...Selama nie beli pil kalsium kat klinik...Itu pun minta dengan doctor bila preggy...Tapi bila dah tak pregnant tak kan nak gie klinik semata-mata nak beli pil kalsium kan...Hehehehehe...

Syukur alhamdulillah bila dipertemukan dengan SHAKLEE...Saya diperkenalkan dengan Ostematrix...Ostematrix nie adalah pil kalsium...Rasa seronok sangat sebab dengan pengambilan Ostematrix SHAKLEE, saya dah tak risau lagi pasal pengambilan kalsium untuk keperluan diri saya...Setiap hari saya akan pastikan saya akan ambil 4 biji tablet Ostematrix...4 biji tablet Ostematrix bersamaan dengan 4 gelas susu...Tak tertelan wooo 4 gelas susu...Makan Ostematrix lagi senang...Hihihihi...



Sekarang nie no more sakit gigi...No more kaki cramp...Saya juga tak alami sembelit sebab sejak saya amek Ostematrix nak membuang pagi-pagi memang senang...Tak seksa pun...Hihihi...

6 comments:

Niesa said...

Niesa pn bukan penggemar susu kak..kalau susu yg berwarna je masuk..hihi..produk shaklee ni bgus kan..sekarang ni cuma amalkan set kecantikkan je..

thanks follow..niesa follow sini balik.. :)

-Sharleenz- said...

betul betul betul... saya pun suka shaklee..byk masalah selesai bila amalkan pengambilan supplement ni :-)

Lynn Huraiza said...

Niessa : haaaa...lebih kurang jer kita nie...hihihi...SHAKLEE memang best...

Lynn Huraiza said...

Sharleenz : syukur dipertemukan dengan SHAKLEE...hihihih...

eija_sweetmama said...

eija pun bkn penggemar susu, ada jgk kwn2 yg amik pil shaklee ni tp eija blom lagi amik sbb susah sikit nak commit mkn pil ni..hehe

Masya said...

sy dah makan jugak.. seyes mmg berkesan.. lg² sakit pinggang sy dah hilang....

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...