December 7, 2013

Day Trip Bukit Tinggi, Pahang

Assalamualaikum semua...Dah bangun tido ke korang nie? Mentang2 ler hari nie hari cuti sedap jer korang bergolek-golek atas katil tu kan...Hehehehehe...Tak per...Tak per...Jangan tinggalkan solat Subuh dah ler...

Hari nie nak update citer tentang gie day trip ke Bukit Tinggi, Pahang November lepas...Saya bila balik ke Rawang atau Negeri Sembilan mesti tak boleh nak stay kat rumah jer...Mesti nak ajak Mr. Hubby merayap mana-mana...Hehehehe...Yer...Saya memang kaki jalan...Nasib baik Mr. Hubby memahami...

Plan just nak pergi satu kereta jer...Memandangkan cuti sekolah nie tak ada perancangan nak bawa anak-anak ke mana2 jadi saya sendiri yang cadangkan pada Mr Hubby untuk ke Bukit Tinggi tu...Kebetulan anak saudara saya yang rapat dengan Qistina ada di kampung...Maka ajak la sekali supaya anak-anak lebih fun...Then adik ipar sekeluarga pun nak joint sama...Maka terus semua sekali yang ada kat rumah tu ikut...Dah macam family trip la nie...Walaupun sekejap jer...

 Kami gerak dari Felcra Lakai, Negeri Sembilan jam 11.00 pagi...Dan sampai jer di Bukit Tinggi lebih kurang 12.45 tengahari...Perjalanan ke Bukit Tinggi melalui Simpang Pelangai, Manchis, Karak...Memang dekat jer dari rumah mak mertua saya...Rasanya macam lebih kurang jer kalau dari situ nak ke Nilai 3...

Sampai di Bukit Tinggi kitorang terus ke Rabbit Park...Memang target nak ke Rabbit Park dulu sebab risau hujan...Kang kesian dengan anak-anak sebab tak dapat nak bersuka ria dengan arnab-arnah yang ada....Saya ingatkan cuma arnah sahaja yang ada...Tapi rupa-rupanya rusa pun ada juga di Rabbit Park nie...Owh yer...Bayaran masuk cuma RM 3.00 sahaja...Harga utk seorang yer...Bukan satu kereta...Hehehehe...Bagi saya sungguh murah dan berbaloi sebab arnab dan rusa memang dilepaskan di dalam taman ini...

Meh layan gambar meh...Kawan-kawan yang add saya di Facebook dah tengok rasanya gambar-gambar nie...Sebab saya dah tepek dulu kat Facebook hari Khamis lepas...


 Qhasrina memang excited dengan binatang...Especially yang berbulu macam arnab dan kucing...Tapi saya pula yang risau sebab takut dia alah...Tapi syukur alhamdulillah setakat nie tak der sebarang alahan...

 My deary Qistina with her cousin...

 Try to feed the animals...Anak dara yang sorang nie penakut sket...Saya dah mula risaukan dia...Januari nie dah start darjah 1...Harap-harap okey la bila kat sekolah nanti...

 With adik Mr. Hubby yang paling bongsu...Dah ada yang punya dah...

 Qaleesya bam bam yang takut dengan Arnab...Dia suka bila jauh tapi bila dah dekat terjerit2...

 Anak-anak syurga...Kesayangan saya dunia dan akhirat...

 Dah mula berani dengan Arnab yang comey-comey nie...

 Mak mertua saya bersama Qhasrina...Berinai tangan mak...Dah macam pengantin baru...Hehehehehe...

 Sayang mak macam ibu saya sendiri...Muahhhsss...

With Qaleesya bam bam...

Lepas jer berjimba kat Rabbit Park kami terus ke Colmar Tropicale...Actually kat Colmar Tropicale nie tak der apa-apa pun aktiviti yang boleh dibuat...Saya jer yang over nak ke sana...Almaklumlah feel macam nak gie oversea gitu...Saya memang teringin sangat nak berjalan-jalan ke oversea sana...Dan sekarang nie tengah gigih berusaha untuk mencapai impian saya...Mudah-mudahan dipermudahkan ALLAH SWT...

Jadi sebelum dapat ke oversea sana kita layan la dulu apa yang ada kat Malaysia nie...Hehehehehehe...Bayaran masuk ke Colmar Tropicale RM 12.00 untuk dewasa dan RM 8.00 untuk kanak-kanak...

 Dari kejauhan dah tersergam bangunan Colmar Tropicale nie...

 Tak berapa nak ramai sangat pengunjung waktu nie...Okey la kan...Kang kalau dah bersesak-sesak dah tak syok plak...

 Cuaca mendung jer waktu kami sampai di Colmar Tropicale...

 The whole family...Abaikan mamat pakai jeans biru pendek tu yer...Bukan ahli rombongan kami tu...Hahahahaha...

 Eh eh...Ada Mickey & Minnie la...Kids memang enjoy...Mama pun enjoy juga...Hehehehe...Dulu waktu kecik-kecik mana la dapat semua nie kan...Untung anak-anak sekarang nie...Tak yah gie Disneyland pun dah dapat jumpa Mickey & Minnie...

 Again with Mickey & Minnie...

 Lagi sekali...Hehehehehe...Bawa balik boleh tak Mickey & Minnie nie?...

 Lepas dah feeling macam berjalan-jalan kat Oversea...Maka dalam kul 3.00 ++ kitorang gerak ke Japanese Village...

On da way nak keluar dari Colmar Tropicale...Sempat plak adik yang bongsu rakamkan aksi-aksi kami...Kakak ipar memang suka amek gambar...Hehehehehe...

 Bergambar lagi...Hahahahahaha...Muak la korang tengok gambar saya kan...Jangan marah yer...Tuan punya blog nak glamour kat blog sendiri...Hehehehehe...

My beloved Mother & Father In Law...Sayang mak dan ayah dunia dan akhirat...Saya doakan mak dan ayah sentiasa sihat dan bahagia...

Okey...Jangan ditanya gambar kat Japanese Village...Yang ada cuma gambar nie jer...



Kesayangan saya jer yang posing sebab saya dah keletihan memanjat bukit...Hohohohohoh...Serius cakap...Dengan pengambilan SHAKLEE Set Slimming plus exercise setiap hari menaiki bukit Japanese Village comfirm badan saya boleh langsing giler macam Nora Danish...Tapi tak kan la tiap-tiap hari nak gie Japanese Village kan...Hohohohoho...

Okey la...Cukup sampai takat nie...Insyaallah nanti saya update lagi...Selamat bercuti semua...

4 comments:

NrlAidaHml said...

Lama tak singgah sini...nampak ceria sangat semuanya dan memang best sangat tengok..rasa macam nak pergi sana jugak nanti..Thanks Lynn for sharing.. :)

adda syuhada said...

bestnya dapat g bukit tinggi...

mamaarifakeemaisy said...

Bestnyer...cantik dan menarik bukit tinggi ni ye... happy anak2x.. :-)

mizah said...

sana ada tempat nk berkelah tak? maksudnya tempat mkn bekalan rmh.....

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...