August 25, 2009

teringin la nak makan kuih nie...

Erm....Bila dah masuk petang nie mula la terfikir-fikir juadah untuk berbuka puasa...Huhuhu...Aku dan Mr. Hubby pergi ke Bazaar Ramadhan Taman Universiti semalam...First time kitorang pergi ke bazaar tu tau...Perasaan kitorang sangatlah teruja dan terkejar-kejar sebab masa dah jejak ke pukul 6.30 petang dah...Lagi 45 minit jer nak berbuka puasa...Tapi kenapa yer? Kitorang rasa frust teramat sangat...Huhuhu...Indah khabar dari rupa...

Bazaar tu punya la panjang dan aku rasa lebih dari 100 peniaga arr yang berniaga kat situ...Tapi tiada satu yang menarik minat aku dan Mr. Hubby...Oh yer...Mr. Hubby memang tak berapa cerewet sangat tentang hal-hal makan nie...Senang nak handle tau Mr. Hubby aku nie...Hehehe...Apa yang penting bila nak berbuka puasa tu kena la ada N.A.S.I...Mee atau makanan yang seumpamanya memang bo layan la...

Opss...Terlari sket dari tajuk yang sedia ada...Hehehe...Aku sebenarnya teringin nak berbuka puasa dengan kuih muih nie...Rasanya semua kuih muih nie, bonda kesayangan aku memang terror buat especially sekali yang ini....


Kuih Tako - Sungguh sedap sekali...Ada sengkuang cina kat dalam kuih nie...



Kuih Tepung Gomak - makan waktu panas-panas sangat sedap wooo...


Kuih Vadeh...Kawan baik aku Mr. Zaidie sangat menggemari kuih ini sejak dari sekolah lagi...Tak nak yang orang lain buat tau...Yang bonda buat juga yang sedap...

Jadi weekend ni bila aku, Mr. Hubby & Lovely Qistina balik Rawang, memang arr berharap sangat agar bonda kesayangan dapat buat kuih nie...(Dengan muka penuh mengharap)....Tapi hari nie kalau gie Bazaar Ramadhan aku nak cari kuih nie. dulu..Seingat aku bonda kesayangan tak pernah buat kuih nie...Tapi entah macam mana aku leh suka plak dengan kuih nie...Huhuhu...Terasa lapar la plak...Lambat lagi ker pukul 5.30 petang?

Puteri Ayu...


Cara Berlauk...

2 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

betul kate kak lynn tuh...sepanjang bulan puase ni mmg kuih2 tu laa yg dicari2...peberet ramai org lah...lagi2 kuih tako tu...erm...sedapnye lah....

hubby akak same laa cam hubby lieya...semestinye nasi kene ade...tekak melayu betul dieorg nieh...hihihih

LyNn HaMzAh said...

itu la tu...sabar jer la kan...hehehe...

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...