August 24, 2009

Bazaar Ramadhan & Agenda Berbuka Puasa...

Alhamdulillah...Hari nie dah masuk hari ke3, aku, mr hubby dan seluruh umat islam di Malaysia berpuasa...Dan aku harap sangat dapat menunaikan ibadah ini dengan sempurna...

Tahun nie first time kitorang sambut puasa kat rumah baru...Dan memang arr sangat teruja dengan situasi nie...Dan untuk pengetahuan semua, aku x gie Bazaar Ramadhan pun sepanjang berpuasa 2 hari yg pertama...Kebetulan hari pertama puasa jatuh pada hari Sabtu...So x der la aktiviti menjamu mata dan poket di Bazaar Ramadhan nie...Semua juadah berbuka aku masak sendiri...Hehehe...Sedap ke tidak kena arr tanya Mr. Hubby...


Sebut pasal Bazaar Ramadhan tiba-tiba teringat kat Bazaar Ramadhan Jalan Tuanku Abdul Rahman...Macam-macam ada kat bazaar tu...Memang rambang mata la kalau gie bazaar tu...Dan dinasihatkan kalau duit kat dalam poket just cukup2 makan untuk sampaikan ke hujung bulan better tak payah la pergi ke bazaar tu...Nanti buat sakit hati sebab tak dapat nak menghabiskan duit kat situ...Huhuhu...Dan tahun nie aku masih belum lagi berkesempatan untuk ronda-ronda di sana...






Erm, banyak betul kenangan kat Bazaar Ramadhan tu...Dan yang paling syoknya tahun 2003...Baru jer lepas habis belajar kat UiTM Shah Alam...Sempat gak merasa buat kerja part time kat Bazaar Ramadhan tu...Tolong auntie aku jual kain pelekat & kain batik...Pendapatan yang diterima agak lumayan...Cuma penat giler la...Kalau tengah ramai customer jangan harap la nak rest...Kadang-kadang diorang bukan nak beli sangat pun...Lebih kepada nak cuci mata tengok apa yang dijual dan teruja dengan environment di Bazaar Ramadhan tu...

Weekend nie Mr Hubby dah janji nak bawa aku & Lovely Qistina balik Rawang...So ada la chance nak ronda-ronda di Bazaar Ramadhan Jalan Tuanku Abdul Rahman tu...Selain dari tu program berbuka puasa bersama keluarga sangat-sangat aku nantikan...Tak sabarnya nak lalui saat-saat indah tu...Cadangan tempat berbuka dah ada...Hope jadi kenyataan la yer...Hehehe...

No comments:

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...