January 6, 2015

Cerita Tentang Azam

Assalamualaikum 

Awal-awal tahun nie memang banyak azam yang tersimpan di dalam kepala saya nie...Saya memang tak write down lagi apa azam saya sepanjang tahun nie...Sepatutnya kena tulis kan...Ni tidak main peram jer dalam kepala...

Antara azam yang tak pernah luput adalah nak drive sendiri pergi kerja...Hahahahah...Sejak dapat lesen, memang saya tak pernah drive sendiri gi kerja...Time bujang lum kawen dulu duk tumpang kete kawan-kawan sebab tak mampu nak beli kete...Sobs sobs...Gaji dulu starting bukan besar macam sekarang nie...Mana nak bayar sewa rumah, mana nak bagi parents, mana nak sopink, macam macam hal la...

Then bila dah kawen, Mr Hubby memang akan hantar ke mana sahaja yang saya nak pergi...Dan salah satu sebab tak drive, pejabat kitorang satu perjalanan yang sama...Jadi agak membazir kalau masing-masing nak drive sendiri ke tempat kerja...Kebanyakkan kerja pun banyak kitorang buat sama-sama contohnya macam hantar anak ke sekolah dan rumah pengasuh...

Saya sampai dah tak berani nak drive dah bila Mr Hubby dah volunteer hantar dan amek saya setiap hari...Hihihihi...Hati dah makin kecik jer nak drive tau...Sabar jer la kan...Jadi azam saya kena juga beranikan diri untuk drive sendiri lepas bersalin anak keempat nanti...Tapi kete ada sebijik sajork kat rumah...Camner tu? Hahahahaha...

Lately nie kesedaran untuk menyimpan makin membuak-buak...Start November 2014 saya dah lancarkan Tabung Sedekah Subuh...Dan beberapa tahun kebelakangan nie juga saya dan Mr Hubby sudah mula mendisiplinkan diri untuk menabung di akaun bersama dan juga akaun anak-anak syurga kami...

Untuk akaun bersama kami setia bersama CIMB manakala untuk akaun anak-anak syurga kami daftarkan di Akaun Nuri Bank Rakyat...Walaupun amaun tak seberapa...Tapi kesedaran tu dah wujud...Menyimpan untuk masa depan dan sekiranya kami betul betul sesak memang itu ler harapan yang ada...Hihihihi...Korang yang dah beranak pinak mesti faham kan situasi nie...

Tahun 2015 nie saya nak tambah lagi satu tabung...Boleh tak? Boleh tak? Kalau Tabung Sedekah Subuh saya buat sasarannya untuk disedekahkan kepada yang memerlukan...Tapi kali ni saya nak buat Tabung Hijau plak...


Sasaran Tabung Hijau nie untuk menceriakan suasana di rumah kitorang...Boleh tak agaknya yer? Hihihihi...Saya dah makin excited...Semoga ALLAH SWT permudahkan segala urusan saya yer lepas nie...Semoga niat nak mengumpul Tabung Hijau nie tercapai mulai tahun 2015 nie...

Insyaallah

P/S : Kenapa pilih hijau? Hahahahah...Ikut tema Shaklee kut...

Nak order supplement Shaklee
Nak jana pendapatan tambahan bersama Shaklee

Hubungi saya 
Pengedar Shaklee Kawasan Johor Bahru 
LYNN HURAIZA 
0137660226 


12 comments:

lia said...

lia sendiri pon da lancarkan tabung hijau tp da slmt d belanjakan sbb kering masa tu he3... skng ni mula smula... harap istiqomah, InsyaAllah...

Lynn Huraiza said...

lia : owh yer ker...tak per lia...itu la gunanya menabung...jadi bila sesak boleh juga digunakan...

Kakzakie Purvit said...

Rumah kakak lama dah ada tabung anak-anak sebaik mereka dpt born-cert Lynn. Kakak dgn abang bukan kakitangan awam jadi kena berhati-hati kalau company suddenly close (takut kan). Duit anak-anak pun kakak tak pernah usik hatta 5 sen. Simpanan pertama mereka sebaik kakak habis pantang dpt duit org yg dtg ziarah terus buka a/c. Duit raya, duit lebih belanja sekolah mereka tiap setahun baru kami masukkan. Lynn kita kalau setahun boleh simpan 3-4K bermakna usia anak kita utk masuk U dah tak ada masalah. Itu yg kakak buat. Alhamdulillah anak sulung kakak belajar di IPTA kakak tak buat pinjaman.



Lynn Huraiza said...

kakzakie : memang itu yang lynn nak cuba pratikkan sekarang nie kak...syukur alhamdulillah dah nampak rentaknya...anak yg dh start sekolah pun lynn dah didik supaya menabung baki duit belanja sekolah...

Nieyla Nadia said...

nieyl pun same tahun nie tahun menyimpan...:)

Lynn Huraiza said...

Nieyl : jom sama sama kita menyimpan...kita kumpul banyak banyak yer...

eima said...

inshaaAllah saya pun nk cuba menabung subuh jg ....

dan nk cuba jg menyimpan utk masa depan . risau kan ekonomi skrg ni mcm2 boleh jd

tp thn depan menyimpan pun kea GST ...huhu

Lynn Huraiza said...

eima : insyaallah...semoga ALLAH SWT permudahkan...

nuyui a.k.a miss YUI said...

Moga semua jln lncr trutama misi tbg tu...

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

selamat tahun baru lynn..bestnya banyak tabung tuh..saya nk buat tabung jugak, tapi tabung gi bercuti, boleh tak??? hahahaha

Lynn Huraiza said...

nuyui : insyaallah...

Lynn Huraiza said...

Lily : Selamat Tahun Baru juga...boleh sangat...buat ler...

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...