July 27, 2015

Salam Aidilfitiri

Assalamualaikum

Hihihihihi...Dah 11 Syawal okey hari nie...Baru nie ler berkesempatan nak update blog...Di kesempatan ini juga saya mewakili keluarga saya mengucapkan Salam Aidilfitri buat semua pembaca setia blog ALL ABOUT US nie...Mohon maaf andai ada yang terasa hati dari setiap bait bait ayat yang saya tulis di blog nie yer...

Meh beralih kepada sambutan hari raya kami sekeluarga pula yer...Syawal kali nie turn beraya di N9...Saya memang jenis ikut turn balik beraya nie...Tak kisah ler family beraya di mana sekali pun...Hihihihih...Disebabkan raya di N9, maka sebelum raya kami berkesempatan balik sekejap ke Rawang...KAmi balik ke Rawang petang selasa 14 Julai...Dapat ler berbuka puasa sekali lagi dengan family di Rawang...

Disebabkan family saya akan beraya di Batu Pahat, maka kitorang tak ler sibuk nak masak rendang, ayam masak merah bagai...Jadi sempat ler saya, Mr Hubby dan Amani berjalan sat kat Jalan TAR...Sebenarnya banyak jer pilihan tudung kat JB nie...Tapi saya tetap ler nak gie membeli kat Jalan TAR sana...Hihihihihi...Dah terbiasa sopink kat Jalan TAR kan, jadi tak sah kalau tak gie sana...Dapat juga belikan tudung untuk ibu dan jubah untuk mak mertua saya...

Kami balik ke N9 selepas solat subuh 16 Julai tu...Memang bajet nak sampai awal di N9 sebab nak tolong mak mertua perah santan untuk buat lemang...Tapi disebabkan kena singgah NSK beli barang keperluan untuk buat lontong dan lauk pauk sket, sampai jer kami kat N9 tengok lemang dah dibakar...Nampak nak mengelat kat situ kan...Huhuhuhu...

Minta maaf la banyak banyak kat mak dan ayah sebab tak dapat nak membantu...Rasa ralat pun ada juga sebab nampak macam kitorang nie mengelak nak menolong...Next time harap dapat joint sama buat lemang nie...

Pagi raya lepas ayah dan Mr Hubby balik sembahyang raya, kitorang tunggu plak adik Mr Hubby datang...Then bila Chaer dan Ila sampai, sempat la salam raya dan minta maaf bagai...Minta tolong Chaer amekkan gambar 1 family...Huisssshhh...Punya la payah nak amek gambar raya...




 Percubaan demi percubaan...Sudahnya dapat la sekeping yang okey...Itupun mata Qistina duk terpejam...Adoi la anak...Hihihihihi...


Sebelum tu ada juga bergambar...Time tu mood anak anak syurga okey lagi...Senang jer nak amek gambar...


Kalau ada yang amekkan gambar satu family time nie memang best arr...Dah tu kamera gedabak boleh tertinggal plak kat JB...Hahahaha...Amek gambar guna hp jer la...

Orang nak peace, Zahra pun nak peace juga...Tapi habis 10 jari dia buat peace...Sudahnya muka dia tak nampak...Hahahahaha...

Lepas bergambar, kitorang gerak ke rumah Pak Lang Mr Hubby di Serting...Kat sana jumpa plak Acik Anor adik mak...Memang plan nak gie beraya rumah Acik Anor juga hari raya pertama tu...Jadi, tak lama lepas kitorang sampai rumah Pak Lang, Acik Anor sekeluarga pun balik ke rumah diorang...

 Time nie kat rumah Pak Lang...

 Dengan 2 orang adik sepupu Mr Hubby...Baik Kak ngah dan Kak Lang nie...Kalau diorang ada, anak anak syurgaku memang diorang ler yang handle especially Zahra dan Qaleesya...Baik plak tu anak anak syurgaku dengan makcik makcik diorang nie...

Lepas tu kitorang beraya plak ke rumah wan dan Induk Ani di Batu Kikir...Kat rumah wan, Induk Ani sajikan kitorang meehoon tom yam...Memang syok la...Menu rare di hari raya...Memang sodaplah melantak...Sudahnya ayah suruh saya masak meehoon tomyam untuk jamu tetamu yang datang hari raya kedua nanti...Syukur alhamdulillah time sopink kat NSK sebelum raya hari tu saya tergerak hati nak membeli udang dan sotong...Jadi kalau nak buat meehoon tom yam tu, x ler susah sangat nak mencari bahan basahnya...


Lepas beraya di rumah wan dan induk, beraya plak ke rumah Acik Anor...Kat rumah Acik Anor, anak anak syurgaku duk teruja tengok lembu....Biasa la kan...Budak bandar bila balik kampung memang suka jer tengok ayam, lembu, kambing bagai nie...Lembu tu plak garang semacam jer kan...Jadi spoil mood diorang nak dekat dekat kat kandang lembu tu...

Hari raya pertama tu dapat ler beraya 5 buah rumah...Then kitorang balik semula ke rumah mak dan merehatkan diri...Hihihihi...Hari raya kedua seawal pagi dah bersiap sedia nak memasak...Sempat juga saya dan Mr Hubby ke pasar Simpang Durian beli sayur tambahan untuk buat Meehoon Tom Yam...Nasi impit mak dah siap rebus lepas beraya semalamnya...Jadi pagi tu mak siapkan bahan bahan untuk kuah lontong...Saya bantu mak masak 2 menu tu...

Nasib baik hari tu Amani tak meragam sangat...Jadi dapat ler memasak dalam keadaan yang tenang...Hihihi...Dah tengahari baru siap dan akhirnya baru saya mandi...Hahahahahaha...Bau masam masin busuk semuanya ada...Mujur la tetamu yang nak beraya lum sampai lagi...Hari raya kedua tu memang kitorang duk rumah jer...Tunggu saudara mara datang beraya...

Then raya ketiga esoknya baru ler saya balik ke Batu Pahat...Sampai di Batu Pahat gie beraya rumah atuk saya, Pak Long dan beberapa rumah saudara di Kampung Sungai Suloh tu...


Time nie beraya di rumah atuk saudara saya...Atuk saudara saya nie kawen dengan kawan saya time sekolah di Rawang dulu...Hahahahaha...Fine, atuk saudara saya muda lagi yer...Pangkat jer nampak tua...Hihihihi...

Haaa...Ni la kawan saya time sekolah menengah dulu...Ogy kawen dengan Pijan (atuk sedara saya)...Hihihihihi...Tak sangka sungguh...

Tahun ni saya tak planning buat open house...Kalau ada kawan-kawan atau saudara mara yang nak datang beraya, inform jer kat saya...Nanti saya leh masak masak sket...

Salam aidilfitri buat semua...Maaf zahir dan batin yer...

6 comments:

eija_sweetmama said...

Salam Aidilfitri..
cantiknya sedondon turqoise purple..
pic family pun comel je semua..

Lynn Huraiza said...

eija_sweetmama : salam aidilfitri juga...hahahaha...susah sungguh nak amek gambar satu family nie...macam macam ragamnya...

eMMe said...

Salam Aidil Fitri, maaf zahir batin Lynn... meriah kan tahun ni sbb dah de si kecik, gendong anak2 kite tahun ni ye lynn... same la lyn, kalo amik gambar mmg byk try n eror, huhuhu.. jenuh! anak2 twin saya susah sikit bergambar ni... geram juga... takmo pandang camera... sonok tgk anak2 lynn sedondon gitu.. cantik la color biru ni.. suke lak tgk...

Lynn Huraiza said...

eMMe : Salam Aidilfitri...Hihihihi...Betul tu...Anak dah ramai makin banyak ragamnya...

Unknown said...

Cntik wrna tema akk..
Slmt hari raya..

Ena said...

salam syawal lynn
Cantik tema nye tuh!
lembut je..
suka kita tengok!
sedondon anak beranak.. :D

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...