July 8, 2015

Kuih Raya

Assalamualaikum 

Hari nie dah 21 Ramadhan kan...Macam mana dengan persediaan kuih raya korang? Tengok kat FB ramai yang dah upload duk buat kuih raya tahun nie...Almaklumlah bila dah start GST nie harga kuih raya pun kena GST juga...Melambung naiknya...Jadi buat sendiri lagi jimat dan yang pasti fresh...

Sejujurnya tahun nie saya tak prepare satu jenis pun lagi kuih raya...Sadis sungguh...Tapi itu la kenyataannya...Sebenarnya tahun lepas pun saya tak buat kuih raya nie...Last year alasan tak buat kuih raya sebab preggykan Nur Qaseh Amani...Tapi this year, sihat segar bugar pun belum start buat kuih raya lagi...Bila dah tak buat tu, patutnya gie la beli sebalang 2 ker kuih raya kan...Tapi membeli pun tidak...

Hohohohoho...Parah gini...Saya sebenarnya setiap tahun ada yang memberi kuih raya...Kebiasaannya sumbangan dari Pertubuhan Peladang Kawasan di negeri Johor nie...Jangan salah anggap yer...Bukan saya sorang jer yang dapat...Semua staff di pejabat nie dapat juga...Adil dan saksama gitu...Kadang kadang tu sampai duk agihkan kat family saya dan family mertua kerana lambakan kuih raya...

Orang sedekah kat kita, jadi bila ada lebih tu tak salah kita agihkan pada orang lain juga...Tapi tahun nie dah ada senarai kuih raya yang saya nak buat sendiri kat rumah...Puas duk belek belek resepi...


 Cornflakes Madu

Cookies Ala-Ala Famous Amos 

Chocolate Almond

Erm...Tak susah mana pun sebenarnya nak buah kuih raya nie...Tapi kenapakah dah 21 Ramadhan saya tak gerak gerak lagi nak buat kuih raya?

* Pic kredit kepada Mr Google *

11 comments:

SYANI said...

Rajinnya nak buat kuih raya.. Saya belum berkesempatan lagi nak buat sendiri..
Kuih tunjuk je la tahun ni..hehehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

hehe bru ingt itu kuih sis buat ka..
yui pun xbuat apa lg..hihih

eima said...

laa ingat ko yg buat tadi baru nk kagum hahahha

kakrose said...

Tengok coklat tu berkilat..menyelerakan..

Lynn Huraiza said...

SYANI : harapnya dapat ler buat...kena tekad jer nie...

Lynn Huraiza said...

nuyui : lum lagi...tu org lain yang buat...hahahaha...

Lynn Huraiza said...

eima : nanti dah buat, sila kagum yer...hahahaha...

Lynn Huraiza said...

kak yon : tinggal nak beli badam jer nie...memang nak buat coklat almond tu...

ernahazwani said...

Salam perkenalan. Saya BW ke sini ye kak. Saya follow akak sekali
Rasanya, bukan akak sorang je yg rasa malas, saya pun sama. Macam tak rasa nak buat. hahaha

Kakzakie Purvit said...

Kakak nak Tanya Lynn kenal tak dengan Nellisa Tarmidzi - dulu di BP tapi sejak awal 2015 dah pindah KL ikut husband dia. Dia pun sama macam Lynn selalu dpt kuih dan air botol/kotak free. Kakak pun tempias selalu dpt juga kuih peladang:)

lieyalatif said...

Assalamualaikum…

Selamat hari raya aidilfitri dari lieyalatif buat akak sekeluarga….moga syawal dirai dengan penuh meriah dan dlm keberkatan Allah taala….

Terlebih bias tutur bicara,
Disimpan jangan ampun dipinta,
Syawal dinanti akan kunjung tiba,
Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.

Hati-hati dlm perjalanan moga raya tahun ini dirai gembira….

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...