July 6, 2014

Istigfar Banyak Banyak

Ya ALLAH...Betapa hampa dan sedihnya hati saya nie...Bukan sekali...Bukan 2 kali...Tapi dah banyak kali dah perkara macam nie terjadi pada diri saya...Hari nie saya nak luahkan kat blog nie...

Kerja saya kat office nie simple jer...Tak ler susah mana pun...Dah nama pun Setiausaha Pengarah jadi kerja kena handle Pengarah la...Kena amek tahu tentang perjalanan kerja Pengarah, uruskan claim Pengarah, uruskan surat-surat yang berkaitan dengan Pengarah...Setiap hari memang akan terima ler envelope dari merata tempat...Kadang kadang banyak...Kadang kadang sket...Tengok nasib ler...

Tapi walau simple pun kerja saya belum tentu ada orang yang sanggup nak jadi Setiausaha Pengarah nie...Tapi dah rezeki saya bekerja kat LPP ni dengan jawatan tu kan...Jadi saya laksanakan setiap kerja kerja saya dengan hati yang ikhlas...Cuma hati saya nie berdetik dan berbisik...Nak kata ada syaitan yang menghasut memang x ler...Sebab setiap kali saya bercuti atau out station memang akan jadi mcm nie...Dah tu sekarang nie bulan Ramadhan kan...Syaitan semua kena ikat...Hihihihihi...

Kenapa setiap kali saya cuti atau outstation...Meja saya dan bilik saya jadi macam Tongkang Pecah...Kenapa bilik saya nie jadi macam Kapal Karam...Saya difahamkan ada orang yang akan incharge kerja saya time saya bercuti...Tapi kenapa la senarai tugas tu hanya tertepek saja tapi tidak dilaksanakan dengan sempurna...Orang cakap bila jadi Setiausaha Pengarah nie kita rapat dengan Boss...Kita boleh citer atau luah apa yang kita tak puas hati pada Boss...

Tapi hati saya tak pernah sampai nak jaja cerita orang lain kat office nie pada Boss...Baik dari Boss pertama kerja dulu sampai la Boss yang ke 5 sekarang nie...Saya tak pernah nak burukkan dan jaja perihal anggota pada Boss...Sama la dengan situasi yang saya alami sekarang nie...Bila jadi macam nie...Saya istigfar banyak banyak dan terus ler buat kerja yang patut...Clear kan semua kerja...Dari bukit yang tinggi saya bereskan menjadi tanah rata...

Gitu ler setiap kali perkara macam nie jadi...Tapi sampai bila saya harus bersabar? Huhuhuhuhu...Owh yer...Lupa plak nak inform...Perkara nie jadi bila saya bercuti dan kebetulan Boss pun bercuti atau out station...Tapi bila time Boss ada...Tip top meja saya nie...Surat-surat semua masuk bilik Boss...Tak pula bertaburan kat atas meja...Bilik pun tak macam Tongkang Pecah atau Kapal Karam...

Pandai kan orang nie bersandiwara...

1 comment:

Jiha said...

sabar lynn..setiap org ada dugaan masing2...collegues lynn ni tak reti kelam kabut kot nk amik brg, leps tu tak reti nk kemas balik..maybe lynn leh labelkan tempat lynn TERANG TERANG BESAR BESAR bagi diorg nmpk..senang diorg nk cari barng/dokumen bila lynn takde..hihihi

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...