July 1, 2014

Dugaan Preggy Mama

Hari ni hari ke3 Ramadhan...Selamat berpuasa untuk semua umat Islam di muka bumi ALLAH SWT nie...Sejak hari pertama puasa, saya menggagahkan diri untuk berpuasa...Syukur alhamdulillah saya berjaya berpuasa walaupun muntah teruk sepanjang hari...Begitu juga dengan puasa ke2 semalam...Melepek jer saya kat office...Kebetulan semalam ramai officer yang bercuti di department saya dan Mr Boss pun bercuti juga...Jadi tak ler nampak tidak sopan sangat kalau saya melepek jer kat pejabat nie...

Petang semalam, Mr Hubby ajak saya gie check up kat Pakar Perbidanan Khor...Dah tak tahan tengok saya asyik muntah jer...Guess what? Berat Kak Yong turun 1 kg hokay dari last check up...Amekkkk...Penangan morning sickness yang tiada kesudahan dan puasa di bulan Ramadhan...


Syukur alhamdulillah baby dalam keadaan sihat walafiat...Syukur YA ALLAH...Doc cakap keadaan baby okey walaupun berat badan saya turun 1 kg...Jadi tak perlu risau apa-apa dan teruskan  check up jer...Insyaallah next check up selepas cuti hari raya la kut...Hihihihi...

Semalam saya minta juga tahan muntah sebab muntah muntah makin teruk bila time puasa nie...Jadi malam tadi lepas berbuka saya makan semua pil yang Doc bagi...Supplement SHAKLEE saya tetap amek dan gap kan jarak 2 jam dengan pengambilan ubat Doc...

Doakan saya kuat yer menempuh saat mengandung selama 9 bulan 10 hari nie yer...Lebih lebih lagi time bulan Ramadhan nie...Saya nak berpuasa penuh kalau diziinkan ALLAH SWT dan juga menyediakan juadah berbuka serta bersahur utk suami dan anak saya...Doakan saya kuat...Insyaallah...

9 comments:

nad said...

in shaa Allah...moga kuat lynn

NrlAidaHml said...

Semoga Lynn terus kuat dan bertenaga..Amin..Baby pon ALhamdulillah dalam keadaan sihat..Semoga morning sickness lyn akan berkurangan..Amin!

SYANI said...

Sabar banyak2... memang dugaan bila puasa time pregnant ni.

iematul said...

All the best lynn..
Moga tabah ye..
Bile EDD?

Lynn Huraiza said...

nad : tq so much dear...

Lynn Huraiza said...

mommyaqilmedina : terima kasih...amin...

Lynn Huraiza said...

Syani : memang betul tu...dugaan sungguh...tq syani...

Lynn Huraiza said...

Iematul : EDD 30 januari 2015...tq so much frens...

Unknown said...

insyaallah semoga dipermudahkan...tambah lagi dgn niat ikhlas dan suci nak beribadat, hati seorg ibu dan isteri utk prepare juadah berbuka utk kluarga tercinta...amin...take care ye :)

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...