July 8, 2014

10 Ramadhan

Haaaaa...Pejam celik pejam celik dah pun 10 Ramadhan kan...10 Ramadhan yang pertama ni saya berada di dalam keadaan yang tidak sihat...ALLAH SWT menguji saya dengan morning sickness yang tidak kira masa...Syukur alhmdulillah, walaupun mabuk teruk saya dapat berpuasa penuh sehingga ke saat ini...Doakan saya terus kuat dan dapat sudahkan ibadah puasa selama sebulan nie yer...

Bila dah 10 Ramadhan nie dah boleh start cari kelengkapan hari raya anak-anak...Tapi seriously saya dan Mr. Hubby dah 90% siap menyediakan kelengkapan hari raya anak-anak...Bukan nak berlagak tapi saya buat persiapan awal kerana bersebab...2 bulan sebelum puasa saya dah start beli baju anak-anak sket sket...Harga baju dan kelengkapan lain sekarang nie memang mahal...Jadi bila dah beli sket sket tu tak ler terbeban sangat bila nak raya nanti...

Dan saya memang agak leceh sket bila nak bersopink time bulan puasa nie...Memikirkan keadaan diri yang tengah mabuk mabuk sekarang nie...Dan Nur Qistina Farzana yang berpuasa...Letih la nak gie sopink time puasa ni...Jadi sebelum puasa lagi saya dah prepare separuh daripada kelengkapan hari raya diorang...Dan minggu lepas saya dah amek semua baju-baju kurung untuk kitorang yang gegurl ni dan amek juga kemeja batik & baju melayu Mr. Hubby di FIQREE...

Untuk anak-anak sekarang nie tinggal nak belikan tudung jer...Di JB ni harga tudung memang agak melampau...Jadi saya terfikir untuk ke Kota Tinggi time weekend nanti...Saya yakin di Kota Tinggi harga tudung lebih murah berbanding di JB...Kualiti pun lebih kurang sama jer kan...Owh yer...Last weekend kitorang just stay kat JB...Jadi seawal jam 10.30 pagi kitorang dah berada di Angsana untuk belikan kasut anak-anak...

Puas juga memilih untuk kakak Nur Qistina Farzana yang sorang nie...Bermacam design dan color yang dicuba...Akhirnya wedges peach oren jadi pilihan...Dia claim nak satu lagi sandal...Sampai merajuk rajuk kat kedai kasut...Insyaallah nanti leh singgah lagi...Belikan satu lagi sempena hadiah hari lahir dia 3 Julai lepas...Nur Qaleesya Arissa dan Nur Qhasrina Zahra tak banyak songeh...Sandal pink jadi kegemaran diorang...Mula-mula nak belikan juga wedges untuk Nur Qaleesya Arissa...Tapi disebabkan badan dia yang agak semangat tu...Tak berani plak nak suruh dia bergaya dengan wedges...Kesian dia penat nanti...Hihihihi...

Haaaaa...Jangan duk sibuk pasal persiapan hari raya jer...Korang dah bayar zakat? Kitorang belum lagi...Insyaallah weekend nie gie bayar zakat fitrah...Meh sini share kadar bayaran zakat fitrah untuk satu Malaysia...Jadi boleh ler korang congak berapa ringgit nak disediakan untuk zakat fitrah tahun nie...


5 comments:

Khairul Bariah said...

selamat berpuasa..bagus prepare utk raya awal2 ni kan, takde lah kelam kabut nti.

Lynn Huraiza said...

khairul bariah : hihihihi...anak dah ramai nie memang ada bagusnya prepare awal-awal...tak pening kepala nanti...

Iela Fazielah said...

selamat berpuasa lynn... wah..dah siap bl bj n kasut bagai...ila br bl baju je..tp bj melayu anak blm lg.. tq share harga byrn zakat thn ni

nad said...

take care lynn.. mmg mencabar morning sickness+puasa.. terus tabah k!

Masya said...

moga cepat sembuh dr mabuk² .. tahniah yer... bab raya ni mmg elok buat persiapan awl, sikit² xdelah terasa sgt keluar duitkan.

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...