February 19, 2014

Balik Kampung : 02/2014

Assalamualaikum dan salam ceria...

Lama sungguh tak bersiaran kan...Hihihihi...Agak sibuk beberapa hari nie dengan program-program di LPP Johor...Jadi masa untuk menghapdate blog agak terbatas...Tapi masih sempat nak hapdate status kat Facebook walaupun busy macam mana pun...Hihihihihi...Sebabnya kat handphone ada line internet...Jadi gunakan la dengan sebaik-baiknya...

Waktu balik Rawang raya cina hari tu...Saya memang dah mention dengan Mr. Hubby nak singgah N9 on da way balik ke JB...Tujuannya nak coaching dan hantar stok untuk anak-anak SHAKLEE saya...Bila balik ke N9 kalau dari Rawang, saya minta Mr. Hubby ikut jalan Kuala Pilah...Sebabnya saya nak singgah membeli belah di Kuala Pilah...Ambbbooooooiiii...Shoppping jer ingatnya...Hihihihi...

Tapi serius cakap...Kalau nak shopping barang kemas memang saya akan shopping di Kuala Pilah...Sebab kat Kuala Pilah emas jauh lebih murah berbanding beli di bandar...Sebab kat sana kos upah tak ler tinggi bebenor macam kat bandar nie...Jadi yang nak tukar barang kemas atau nak tambah lagi barang kemas kat badan tu boleh la ke Kuala Pilah yer...

Back to the topic...Saya bukan shopping barang kemas pun hari tu...Saya singgah Kuala Pilah sebab nak beli lauk...Yerrrr...Saya memang penggemar daging salai...Mr. Hubby of course ler peminat daging salai nie sebab dia yang ajar saya makan semua yang salai-salai nie...Hihihihi...

Kat Kuala Pilah memang ada banyak stall yang jual daging salai nie...Tujuan asal saya nak beli daging salai, akhirnya melarat hingga terbeli puyuh dan keli salai juga...Siap juga tapau untuk mak saya...Dan harga sangat berpatutan...

1/2 kg daging salai 
7 ekor puyuh salai 
2 set keli sali (5 unit per set)
 = 
RM62.00

Kalau nak salai sendiri memang amek masa kan...Lebih-lebih lagi bila duk bandar nie...Mana nak hidupkan bara, mana nak menyalai...Owhhh...Amek masa sungguh...Jadi kita beli jer yer...




 Selain yang salai-salai, lemang pun abang nie jual...Tapi saya tak beli pun...


Dan bila balik ke JB harus ler masak semua yang dah dibeli tu...Sepanjang minggu itu ler menu saya sekeluarga...Yang salai2 jer...Dan dah tentu ler masak gulai lemak cili api...Hihihihi...Saya buat tak pedas sangat sebab nak bagi anak-anak makan juga...



Haaaa...Itu la hasilnya...Kat dalam peti ais masih ada keli salai dan separuh lagi daging salai yang belum dimasak...Insyaallah weekend nie habis ler stok saya nie...

Okey la...Saya nak buat kerja nie...Insyaallah kalau berkesempatan saya update lagi...

10 comments:

nad said...

Sedapnya daging salai masak lemak cili api..!

NARDtheNERD said...

woww sedap daging salai. :)

shahrilhakime said...

dan siriyesli .....
awok baghu tau yang Kuala Pilah ni famous dengan Daging salai...especially itik disebabkan paper tak ingat bile tarikhnye.... yang ada pakcik berniaga dengan Langat..... Daging Itik Salai....
..tengok gambo waktu2 ni sampei melelh ayo lio oooo

Lynn Huraiza said...

nad : memang sedap nad...lapor plak perut tgk gmbr lauk sendiri...huhuhuhu...

Lynn Huraiza said...

nardthenerd: memang best...

Lynn Huraiza said...

D_08 : teman x gemor itik salai...tapi puyuh salai memang sedap...hihihi...

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

tak pernah try tau daging2 salai nih..mmg sedap ekkk..^_^

munna said...

SEDAPNYA .... PERNAH MAKAN ITIK SALAI... MMG SEDAP

Iiyana diabu said...

Sedapnya..terliur tgk...

Khairul Bariah said...

amboi,sedapnya daging salai..kecur air liur..
salam, saya dtg dan follow sini. feel free to hit me back yeah :)
http://sweetmemories4u.blogspot.com/

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...