February 6, 2014

Balik Bandar : 01/2014

Assalamualaikum...

Hihihihihi...Poyo jer tajuk kan...Hari tu ada entry Balik Kampung : 01/2014 hari nie timbul plak entry Balik Bandar : 01/2014...Okey fine...Setiap kali balik mesti nak buat entry...Boleh tak gitew? Boleh jer...Hahahahahaha...Jawab sendiri yer...Jangan marah!!!  Rumah family saya memang kat bandar...Kat Rawang nun...Memang busy sokmo jer Rawang sekarang nie...Naik tensen juga mengadap jammed kat bandar Rawang tu...

Entry yang ada dalam blog nie bukan untuk menunjuk-nunjuk yer...Saya tulis setiap entry sebab saya nak ada kenangan dalam hidup saya...Sebab kalau saya ingat gitew jer mungkin esok lusa saya dah terlupa...Jadi saya abadikan segalanya kat dalam entry di blog nie...Yang sudi nak baca...Saya rasa happy sangat...Yang tak mau baca tu jangan dipandang2 lagi entry kat blog nie yer...Boleh kasi tekan ikon x kat atas tu...Hihihihi...

Ayah saya memang sibuk no ajak berjalan Cuti Raya Cina yang lepas...Sebabnya dia dapat cuti 5 hari...Tapi kitorang nie cuma dapat cuti 3 hari jer...Adik saya dan suaminya pun dah ada program dengan keluarga mertua...Nak pergi Kelantan...Jadi kitorang nie just lepak-lepak area KL jer waktu cuti hari tu...Niat nak juga berjalan ke Bukit Tinggi, Fraser Hill, Cameron Highlands, Bukit Merah...Tapi apakan daya semua tempat2 peranginan tu dah fully booked...Dan rata-rata jalan highway, jalan kampung jammed sepanjang cuti hari tu...

Jadi saya sendiri cadangkan family ke Berjaya Times Square...Perjalanan dari Rawang ke Berjaya Times Square amek masa 30 minit jer...Jalan tak jammed langsung...Heaven...Kalau orang KL dah muak kut gie Berjaya Times Square nie...Tapi untuk kami yang duk JB nie memang x pernah jejak kaki kat situ...Tujuan gie Berjaya Times Square nie sebab nak bagi anak-anak dan adik-adik enjoy...Kat Berjaya Times Square nie ada Theme Park...Memang tak pernah pergi situ dan alhamdulillah ada rezeki lebih jadi kita angkut semua gie Berjaya Times Square Theme Park...Hihihihih...

Tiket masuk untuk dewasa RM38.00...Senior citizen untuk ibu dan ayah RM15.00...Kanak-kanak cuma Nur Qistina Farzana jer kena caj RM28.00...Jadi total payment tiket untuk satu family kitorang RM286.00...Okey ler tu...Yang masuk 8 dewasa 3 kanak-kanak...

 Ni kat pintu depan Berjaya Times Square Theme Park...Sementara tunggu tiket dibeli sempat juga diorang posing...

 First game yang diorang main...

 Adik Enaz dan Adik Syamim...Nurul dan husband dia pun main jugak...

 Nur Qistina Farzana tension jer sebab dia kena main games sorang2 kat area kanak-kanak...Nur Qaleesya Arissa tak cukup tinggi lagi...Hihihihi...Tapi yang nie bukan jer Qistina yang main...Ada juga orang lain yang over...Hahahahaha...

 Haaaaaa...Tengok-tengok...Over tak overnya mak cik Enaz nie...

 Untuk baby ada disediakan tali tu...Jadi jangan ler nak tunjuk terror walaupun games tak berapa mencabar...Korang pasangkan tali tu betul-betul yer...Kang kalau tergolek saper nak jawab...

 Games nie pun Qistina main sorang2...Qaleesya tak lepas naik...Kesian anakku...

 Baby Nur Qhasrina Zahra memang buat hal sendiri jer...Jalan sana...Jalan sini...Hihihihi...

 Duk pegang mainan tu...Tapi sebab kecik lagi jadi mama tak izinkan main yer...Kang tergolek kang tak pasal-pasal jer...Hihihihihi...

 Anak-anak syurga...Tengok ler Qaleesya...Makin debab kan...Hihihihi...

Macam Comel Jer...
Macam Cantik Jer...
Macam Debab Jer...

Itu ler yang dia akan nyanyi dengan versi dia...

 With her lovely papa...

 Sabar jer tengok gambar nie...Qaleesya buat-buat julingkan mata la plak...Hadooooiii...

 Nasib baik Zahra tak meragam...Syok agaknya sebab banyak games...Walaupun tak dapat main tapi nampak dia happy juga...Dapat jalan-jalan kan...

Cuma hari Jumaat tu jer yang kitorang keluar...Hari Sabtu kitorang stay kat rumah sebab jiran sebelah rumah buat kenduri...Syok bila balik rumah parents nie...Sebab saya tak perlu nak diet...Hihihihi...Rugi kalau tak makan masakan ibu kan...Bukan selalu pun...Sebulan sekali pun belum tentu...

Sewaktu di Rawang saya sempat juga hantar stok SHAKLEE untuk client saya di Batang Kali dan Kundang...Syukur alhamdulillah...Semoga ALLAH SWT membuka pintu rezeki seluas-luasnya dan memudahkan segala urusan saya dan keluarga...Insyaallah...

2 comments:

Fai Nardir said...

jalan ke KL time raya cina memang bestt!! hehe..

munna said...

Munna pun x pernah sampai lagi kat sini.... Anak2 mmg suka kalau bawa dia org kat sini

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...