February 3, 2010

- LaZZZer atau CaKaP LepAs -

Semalam ada satu conversation di antara aku dengan seorang classmate waktu di UiTM Shah Alam...Through FB jer...Erm...Macam-macam yang kami bualkan...Bila dah lama x berbual aku rasa janggal sangat nak share masalah @ citer dengan minah nie...Bukannya apa...Kadang-kadang apa yang keluar dari mulut dia nie macam nak menghentam aku jer...Ala-ala lazzzer @ cakap lepas...The way she express her words to me macam dia ajer yang bagus...Dia ajer yang betul...

Aku cuba untuk abaikan jer apa yang dia cakapkan tapi tak boleh la...Masih teringat-ingat lagi aku apa yang dia mention kat aku...Sejak dia aktif kat FB nie rasanya dah 2 kali dia hentam aku macam-macam...Its really hurts me...Huhuhuhu...Mengadu juga aku dengan Mr. Hubby...Nak tahu apa Mr. Hubby cakap?  Teori ngan praktikal nie tak sama...Kalau dia bagus sangat dalam parenting skills nie kita tengok la nanti bila dia ada anak...Tengok nanti bila anak dia demam atau sakit...Nak gak tahu apa yang dia baca tu leh ker dipraktikkan semuanya untuk handle anak dia nanti...

Mr. Hubby suruh aku jangan fikir sangat kata-kata yang kuar dari mulut minah nie...Sebab dia tahu aku nie seorang yang kuat memikir benda-benda yang remeh...Huhuhu...Memang pun...Sampai skrg nie aku tak leh lupa la...Dan makin melarat-larat plak...Aku dah mula memikirkan apa yang dia buat waktu kami di UiTM dulu...Dia x rasa terhutang budi ker kat aku & kawan2 yang rapat dengan dia...Dia x terfikir ker macam mana aku leh cover dia waktu projek Entrepreneurship sedangkan waktu tu dia sendiri ada family problem dan masalah kesihatan...

Sebagai sahabat aku rasa dia x patut untuk menghentam aku macam tu...Sepatutnya bila aku hadapi masalah dia seharusnya bagi sokongan dan dorongan bukannya menghentam aku seolah-olah dia jer yang bagus dalam semua hal...Dan sekarang nie mood aku nak berhubung lagi dengan dia macam dah nak terpadam la...Rasa kecik hati tu masih berbisa lagi...Its really hurts me...

8 comments:

PUAN THALHA : said...

kak, lain kali balas je lah balek. sekali dua jaga hati jugak, tapi kalau dah selalu terkena. baik kita balas je sampai puas hati. tak gitu. huhu [advise jahat sket, tak suka selalu di buli;p]

LyNn HaMzAh said...

erm...rasa mcm nak juga bagi balik sedas dua tp takut jadi berlarutan plak...biasa la mulut perempuan kan...hope sgt ALLAH SWT beri hikmah di sebalik semua nie...

mama affan said...

kak..kdg2 org mmg pandai cakap jer..yg pntg kita adn suami da baut apa yg terbaik..akhirnya Allah jua yg tentukan kan..kalau hebat maner pun planning, tp Allah x izin jadi..atau Allah atur jadi mcm lain, lain jugak jadinya..apa2 pun..sabar ek sbb ryna pun penah ada kawan yg bila kita susah..bukan sokong tp hentam..susah bila nilai kawan letak kat lutut..huhu..

LyNn HaMzAh said...

its true ryna...yg bengangnyer kawan kak lynn tu one of my best friend waktu di uitm...suppose dia fikir la dulu before nak cakap apa2...anyway its nice to know u...

aCik GeE cHoMeY said...

ermmm....lain kali akak balas jer....x yah nak simpam2...
org yang jenis cam nie mmg ......biler dier tengok kiter senyap je mula naik kepala....
so lain kali becaful k...:=)

Irma Omar said...

lyn, klu sy kan, sy akan hindarkan diri dr org/kwn yg blh menyakitkan hati.. maknenye xyh tegur klu xde mende nk ckp..klu dia tegur dulu bls tp bile dia stat ckp yg mungkin bley menyakitkan hati, ckp je nk kuar.

utk yg dh terjadik, i'Allah sakitnye xkan lame :) wujudnye org mcmtu sbb xde sape nk tegur dan org mcmtu mmg xleh tegur sbb selalunye dia xkan boleh terima.. so kite2 yg masih ade sifat sabar ni, besabar la selagi boley... ;)

eB ezrin said...

hmmmm... eb rs biorkan jer la.... sbb akan toink booom bang kat muker dier balik... trust me...

i hv the same experience... skrang nih bila dgr n tgk dier nyer dilemma... mmg kutersenyum pnjg... amik kau... hik3... allah itu maha adil... :)

☆ lieya latif ☆ said...

sape tu kak lynn yg tak sayang mulut tu...mmg ade golongan2 camtu....hangin jek kadang2 tu...bajet bagus...setiap org kan ade care tersendiri didik anak...mane yg elok kite share2 laaa...jgn dok kondem2.....buat bodo jek kak..so far org tgk akak didik qistina dgn baik ....so care akak pun dah kire okey dah nie......boo layan jek ngna minah bajet bagus tu....

ooo pasal slip tu, kite turun jek flite (dah sampai sabah)...kene pi kat area iimigresen cek pasport / ic / surat beranak....akak kene bawak surat beranak qistina tau....jgn lupe, kang takleh gi sabah....kat situ nanti die bagi slip tu....kene jage tu kak, nak balik ke kl balik nanti, imigresen akan mintak balik slip tu...baru leh kite keluar sabah....kalo hilang slip tu mmg masalah lah nanti....semoga trip akak seronok nanti....amik laa tempat2 menarik, pastu susun jadual...baru sonok dan teratur holiday....

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...