December 16, 2009

.:SaBar Jer La:.

Huhuhuhu...

Aku baru jer lepas balik dari Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Batu Pahat.  Ada exam PTK  paper generik kat sana pagi tadi...Rasa frust sangat sebab soalan yang keluar tidak ada dalam sukatan peperiksaan yang diedarkan oleh LPP...Berhempas pulas sepanjang minggu nie aku prepare nota dan baca macam2 sebagai preparation untuk menghadapi exam PTK nie...Mula2 buka kertas soalan tu aku dah mengeluh...Sedih rasanya apa yang kita fokuskan sepanjang minggu tak keluar dalam exam...

Untuk pengetahuan semua format PTK telah diubah...Kalau dulu ada 40 soalan objektif dan boleh selesai dalam masa 1 hari tapi tidak untuk tahun ini...Bagi gred N17(K), aku kena amik exam bertulis yang mana kandungan exam tu 25 soalan objektif dan 5 soalan esei (pilih 3 sahaja)...Dah habis sit exam kena gie interview plak kat LPP KL next week...Bagi aku kalau diorang teruskan jer format yang dulu dah selesai dah azab amik exam untuk sesi 2009 nie...

Dah la sukatan peperiksaan yang diberi oleh LPP tak banyak yang berkaitan dengan exam aku sit pagi tadi...Memang sakit hati aku tengok kertas soalan tu...Yang objektif tu boleh la nak hentam sebab ada pilihan jawapan tapi untuk soalan esei...Apa yang aku nak tuliskan kalau langsung tak baca nota?  Exam waktu dah kerja nie tak sama dengan waktu belajar dulu...Kalau zaman di UiTM dulu bagi perhatian dalam kelas dan rajin buat ulangkaji + nota dah tentu leh dapat keputusan yang memberangsangkan...

Mood nak gie interview next week pun dah kureng sebab aku tak yakin dengan apa yang aku jawab pagi tadi...Huhuhu...Kalau nak diikutkan ini lah antara cara untuk dapatkan anjakan gaji tapi nampak gayanya peluang untuk dapatkan anjakan gaji tersangatlah nipis...Selagi keputusan aras 3 aku nie tak berubah ke aras 4 jangan harap la nak dapatkan anjakan gaji...Tunggu jer la pergerakan gaji tahunan tu...Sedihnya...Mr. Hubby tengah berhempas pulas sekarang nie untuk paper Fungsional plak...Harap2 Mr. Hubby dapat jawab la yer...Manalah tahu rezeki Mr. Hubby plak lulus aras 4 kali nie...Aku dah dapat aras 4 untuk paper Fungsional nie...

Ok arr...Nak chow dulu...Naik jenguk Facebook plak...Adios..

No comments:

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...