July 31, 2009

PTK, Brown Bag & Qistina

Hi...

Rasa frust sangat sebab semalam baru jer dapat keputusan Peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan @ PTK...Huhuhu...Kenapa la susah sangat LPP nak luluskan aras 4 utk paper Umum tu yer...Masuk kali ni dah 3 kali aku sit paper nie...Percubaan kali pertama aku pada tahun lepas...Waktu tu aku kena sit 2 paper...Paper Umum & Paper Khusus...Tp result aku agak memberangsangkan...Aku lulus kedua2 paper dengan keputusan Aras 3 - Paper Umum dan Aras 4 - Paper Khusus...

So aku just nak luluskan 1 jer paper lagi...Paper Umum nie memang agak susah soalannya...Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani yang sediakan soalan untuk paper nie...Aku betul2 harap yg paper tu boleh lulus tp entah la...Mungkin belum rezeki aku untuk lulus...After this dah tak der exam...Digantikan plak dengan kursus...Jadi kali nie aku kena la berusaha dengan lebih gigih lagi...Kena pastikan yang paper Umum tu kena dapat aras 4...

Oh yer, baru2 nie aku ada beli bag kat web nie http://goodielicious.blogspot.com/...bag nie x ler mahal sangat tp it looks nice...Berkenan sangat sebab simple dan sesuai digunakan untuk jalan2 atau ke pejabat...Sebenarnya owner blog nie is my senior waktu di Sek. Men. Puteri Wilayah Kg. Baru Kuala Lumpur...Banyak gak bag2 yang dia jual kat blog nie...Ada yang mahal dan ada yang biasa2 jer...Dan yang mahal2 tu semuanya yang ada brand tau...Tapi aku nie x la beli yang mahal tu...Sebab zaman ekonomi meleset nie amat berkira2 juga arr nak beli barang2 branded nie...


Nak update sket pasal Nur Qistina Farzana...My lovely daughter nie dah pandai gie shopping wei...Huhuhu...Biasanya lepas balik dari kerja, aku n Ezal akan gie amik dia di Taman Universiti...Dan bila nak on da way balik ke rumah, kami kena la lalu depan Jusco Taman Universiti...Qistina bila nampak jer shopping complex tu sure akan say JUSCO JUSCO...Dan sure akan merengek ajak kitorang ke situ...Nak x nak papa dia singgah juga...

Daripada x der niat nak beli apa-apa maka terbanglah beberapa keping not kertas dari dompet papa atau mama untuk tauke Jusco tu...Dan lately nie aku n Ezal perhatikan Qistina dah teringin nak gie sekolah...Asal nampak NURI Education Centre sure dia akan cakap SEKOLAH SEKOLAH...Maka aku n Ezal kena arr fikirkan tentang hal sekolah Qistina pula skrg nie...Our plan nak masukkan dia ke NURI atau SMARTKIDS awal tahun depan...Tp tengok gak pada keadaan...Tahun depan umur Qistina baru masuk 3 tahun...Masih terlalu awal kan...Kalau masuk pun just untuk Child Care jer...Di Child Care pun diorang ada aktiviti gak...



Kitorang selalu lalu depan NURI Taman Universiti nie...




NURI Taman Johor Jaya nie plak dekat dgn pejabat aku...



NURI Taman Sri Pulai Perdana nie plak dekat dengan rumah kitorang...

At least aktiviti-aktiviti yang ada tu boleh menjana perkembangan minda Qistina...X kan selamanya nak hantar kat rumah orang jer...Qistina perlu didedahkan kepada environment lain dan aku n Ezal sebagai parents kena berikan peluang untuk dia terokai semua excitement ini...Aku pun excited nak tgk dia gie school...Sekejap jer ek masa berlalu...Sambil update blog nie aku try tgk web NURI Education Centre...Diorang ada provide kindergarten services utk anak-anak dari usia 3 - 6 tahun la...Maknanya next year dah boleh la aku register untuk Qistina...

So just wait n see...Apa progress untuk school Qistina dalam entry yang akan datang...My family datang Johor Bahru malam tadi...They will be in JB until this Sunday...FYI saat ini Nur Qistina Farzana bersama her ATUK AYAH, ATUK IBU, PAK NGAH n ACU SYAMIM at Kota Tinggi...Gie rumah kak ayah di Bandar Petri Jaya...Petang nanti lepas kerja aku n Ezal baru menyusul ke sana...Wait for us...Ok la...

Bye...

No comments:

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...