September 14, 2015

Full Of Surprise

Assalamualaikum

Sepanjang 2 minggu nie memang minggu yang penuh dengan surprise...Dimulai dengan sambutan hari lahir saya yang disambut awal sehari oleh BFF di pejabat...Syukur alhamdulillah, mereka tak pernah lupa nak celebrate birthday saya...Tapi aci tak...Sebelum diorang wish, saya dah tahu perancangan diorang...

Jadi awal awal saya minta Mr Hubby wish birthday dulu kat saya...Hahahahaha...

 Kek birthday yang comey...Hihihihi...Itu pun tak terhabis makan sebab dah kenyang sangat makan menu yang lain...

 Saya hutang aiskrim BR dengan Dek Nana...Entah bila la masa nak gie makan aiskrim BR ni...

Gambar blur...Dek Na kata budak Mainhattan tu tak pandai amek gambar...

Lepas celebrate birthday saya sehari awal, petang Khamis 3rd September tu saya tengok HP saya duk kosong jer screennya...Hohohohoho...Ini surprise yang menyedihkan okey...Tahun nie dah 2 kali HP buat hal...Jadinya seawal pagi Jumaat 4rd September Mr Hubby dah belikan HP baru...Tq abang...



Disebabkan saya serasi bersama Samsung...Maka pilihan saya dah tentu la Samsung J5...RM799.00 sajerk...Tak mau yang mahal mahal...

Lepas beli HP di Aeon Taman Universiti, kitorang satu family gi makan kat Johnys Steamboat...Kata Nur Qistina Farzana tu treat sempena birthday mama...Hihihihihi...Tapi yang tukar bayar dah tentu la papa dia...Walaupun tak meriah sambutannya tapi tetap seronok sebab anak anak syurga kami memang berselera makan steamboat di Johnys nie...

Tak der sekeping gambar pun yang kami amek...Jadi kenangan tu tak dapat nak dirakamkan dalam blog nie...Lepas jer settle makan saya terus ajak Mr Hubby dan anak anak syurga balik kampung N9...Mr Hubby macam tak percaya jer saya ajak dia balik kampung...Syok okey balik kampung kali nie sebab tengah musim petai...Emak masakkan Gulai Lemak Cili Api Ayam Kampung, Sambal Petai, Kuih Kelopong...Perghhh memang terbaik la...Hilang segala stress...

Disebabkan Dila baru jer naik kerja 9th September...Maka pada hari yang sama kitorang plan buat surprise birthday party untuk Dila, Hawa dan Dek Na...Birthday Dila pada 31st August, Hawa plak 4th September dan Dek Na penutup bulan nie 28th September...Tapi yang ada cuma Dila dan Dek Na jer 9th September tu...Tak per...Nanti gie celebrate birthday Hawa plak...


 Drama queen Dek Na ni...Sebelum sampai Pizza Hut nie dia duk melalak nangis dalam kete...Adoyai...Stress kerja bebenor ko ni dik...Kat Pizza Hut terus mood bertukar...Ko jangan sedih sedih dik...Tak syok...


Ok...Saya mengakui kata kata Dek Na...Sebab bila nyonya sebelah meja offer amek gambar ramai ramai memang nampak cantik dan clear jer gambarnya...Sah sah la budak Mainhattan tu boikot surprise birthday party saya hari tu...

Then petang tu saya dapat call dari sorang pompuan nie...Suruh saya turun ke parking lot...Ada surprise...Weeeeiiii...Saper plak yang buat surprise nie...

Tersengih lebar okey...Yang buat surprise is my jiran yang sungguh baik hati...Ieja nie memang ler baik hati dan pemurah...Sungguh saya terkesima petang tu...Tak sangka sungguh ada surprise gift dari Ieja untuk saya...Thanx a lot Ieja sebab spend duit buat surprise gini...

Cerita tentang birthday celebration nie tak terhenti di sini yer...Akan ada next entry...Hihihihi...

3 comments:

Ena said...

amboi.. meriah dengan surprise ye!
Alhamdulillah dan tahniah
Happy Belated birthday buat Lyn ye
Moga sentiasa dirahmati.

Nieyla Nadia said...

Salam singgah dari nieyl :)
Meriahnya....Happy belated birthday..:)

Anonymous said...

Tahniah Lynn atas pertambahan usia semoga dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yang baik sentiasa ye

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...