March 23, 2014

First Time Buat Donut

Assalamualaikum & Salam Ceria

Dah nak masuk umur 33 tahun September nie...Tapi baru semalam saya buat donut...Hahahahahaha...Sabar jer la...Donut yang saya buat nie pun x ler da booooommmm macam donut Big Apple tu...Donut ala kampung jer...Tapi anak-anak puji sedap...Mr. Hubby pun puji...Boleh buat lagi kata dia...Hihihihihi...


Disebabkan first time buat maka resepi pun saya main google dan tanya juga pada adik ipar yang dah mahir buat donut nie...Tengok pada resepi kena gudu susu...Susu dah lama plak tak beli yang tinggal kat dalam peti ais tu ada la dalam 2 sudu...Hihihihihi...Cukup cukup untuk sukatan 2 cawan tepung...Maka dapat la buat juga walaupun saya rasa macam kelam kabut sebab bahan macam tak berapa nak cukup...

Syukur alhamdulillah menjadi juga donut first time buat nie...Insyaallah lepas nie nak try buat roti pula...Tengok dari resepi macam senang jer...Saya yakin boleh buat...Yeeeeeeaaaaahhh...

5 comments:

adda syuhada said...

sedapnyerrr...

Lynn Huraiza said...

adda syuhada : hihihihi...

lia said...

dap nyer... pkai icing sugar eyh?

Lynn Huraiza said...

lia : x la...gula tu blend jer...hihihi...

Mimie said...

Nampak sedap tuh...sy peminat donut...mintak pos sikit..heheee

Kisah Camping Ezalynn - 1st

 Assalamualaikum First time rasanya nak update pasal cerita camping kat blog ni kan... Hihihihi... Kitorang sebenarnya dah mula aktif campin...